Facebook, anasayfa haberler akışında daha fazla içerik görebilmeniz için,"Konuları Takip Etme" algoritmasını test ediyor

Bugünler de güncel bilgilerden bahseden VP Adam Mosseri,facebook'un Haber Kaynağı algoritması hakkında ipucu verirken, algoritmanın nasıl çalıştığını Haber Besleme (feed),  Haber Kaynağı için facebook'un odaklandığı temel alanlardan biri "Kullanıcı sayfalar ve yeni insanlardan daha alakalı bilgiler ortaya çıkartmak için üzerinde çalıştığını belirtti ve bu kullanıcılara daha fazla yardımcı olabiliceğini belirtti.

Mosseri tarafından dile getirildiği gibi:


İnsanlara henüz hiç bilmediklerini öğretecek daha iyi bir çalışma yapıyoruz, ancak insanlar hayatlarında ilginç veya anlamlı herşeyi bulmayı seviyolar.
Facebook bir süredir bu algoritmayı geliştirmeye ve yayın hayatına sokmaya çalışıyordu, bir yıl öncesin de uygulamanın bazı kullanıcılar için alternatif konu tabanlı haber kaynağını denediler; daha yakın zamanlarda kullanıcıları birbirine bağlayacak yeni bir "roket" sekmesini test ediyorlardı yani durum şu ki, facebook'un, takip etmediğiniz kaynaklardan hoşlanmanızı düşünebiliceği bir liste...

Alternatif Haber Besleme listeleri (solda) ve yeni 'roket' sekmesi
Alternatif Haber Besleme listeleri (solda) ve yeni 'roket' sekmesi
http://www.storify.org
 Ve daha yeni bir güncel bilgi veren TechCrunch, yeni bir keşif testi hakkında rapor verdi  ancak bu sefer Facebook, kullanıcılarına başka yerler de tıklamaları konusunda güvenmek yerine, yeni güncel içerikleri doğrudan haber özet akışınıza getirmek istiyor, ve çalışmalarını yapıyorlar.

TechCrunch tarafından açıklandığı bilgilere göre, bazı kullanıcılara test amaçlı haber akışlarında "Konuların İzlenebiliceği, Takip edilebiliceği" yeni güncelleme kutusunu gösteriyorlar. Ve bu listeden seçim yapabilicekleri seçenekler sunuluyor, test ettikleri yeni algoritmayı aşşağıdan görebilirsiniz.

TechCrunch'un aracılığı ile paylaşılan görüntü.
TechCrunch'un aracılığı ile paylaşılan görüntü..

Bu konulardan birine göz attığınızda, ziyaret ettiğiniz konu veya içerikler ile alakalı bilgi getirmek için Facebook'un kullandığı tüm kaynakların bir listesi ile size bu konuyu takip etme seçeneği sunucaktır. Bu listeyi düzenleme seçeneğine sahip olup olmadığınız ya da 'takip edilen' konuyu tıklamayı seçerseniz takip ediceğiniz kaynakları size gösterecek nitelikle olup olmadığı şuan için kesin net değildir.

Seçilen bir konuyu takip ettikten sonra, bu hikayeler anasayfa haber akışınıza eklenecektir, bunlar normal bir haber beslemeleri işlemlerine göre sizinle birlikte etkilişiminize göre yani ziyaret ettiğiniz konulara göre gösterilmeye devam edicek, ancak belirtildiği gibi size alternatif bir yayın vermektense, ziyaret ettiğiniz konulara göre içerikler göstermesi gayet mantıklı. Ziyaret ettiğiniz içeriklere göre eşleştirmek için, Facebook şu anda kullanıcıları sadece tanıdıklarının (arkadaşlarının) akışında daha iyi bir şekilde etkileşime geçirmenin ve bu sayede ayrıca arkadaş edinmenin arttırılmasına yardımcı olabilicek bir yol bulmaya çalışıyor ve ideal olarak perspektifleri genişletiyor. Anladığımıza göre, sanıyoruz ki ilgili takip ettiğiniz konuları ve içerikleri sizin gibi takip edicek diğer kullanıcılar ile bir ortak noktada buluşturarak daha fazla arkadaş edinmenizi sağlamaya çalışıyor tabi ki bu bizim düşüncemiz, neler olabiliceği henüz belli değil.

Son zamanlarda Facebook için daha büyük bir perspektif sağlamak asıl amaçları, yani filtre baloncuklarıyla ilgili endişeleri var ve Fake (Sahte Haberler, Paylaşımlar) Sosyal Ağ hareketine artan baskıları dile getirerek ve sahte haberlerin yayılmasının önlenmesini sağlamak için çok daha fazla çalışma yaptıklarını belirtelim. Sahte haberler ve yayınlar Facebook'un da dikkatini oldukça çekmiş ki, bunun için de önlemler almaya başladıklarını görebiliyoruz. Aslında belki daha da kötüsü, muhalefet (siyasi) bakış açılarını filtrelemeyi kolaytırıyor ve bu da görünüşe göre önyargıya neden oluyor ve toplulukta daha fazla kutuplaşmaya ayrımcılığa neden oluyor. Bununla baş etmem tek yolu, kullanıcılara daha fazla bakış açısı sunmak ve bunu Facebook yapmak istiyor. Ancak insalara duymak ve görmek istediklerini söylemeye karşı verilen savaş bu kadar da kolay olmayabilir.

Bu aşamada, sunulan konular oldukça 'güvenli', seçilecek siyasi konular ya da kutuplaşma sorunları olmayacak, ancak popüler olduğunu ispatlayan Facebook'un alternatif bir bakış açısını sağlamak için aracı nasıl kullanmaya çalıştığını görebilirsiniz. Bu, ana konu ile birlikte aynı konuda alternatif konular, otoriter hikayelere bağlantılar sağlayarak tartışmalı haber içeriğinin yayılmasını önlemek için yapılmış yeni bir girişimle aynı doğrultudadır.





Anlaşılan Mark Beyciğimiz, Facebook'ta siyasal bir çok propaganda'nın farkına varmış..


Testler kendi başına ilginç ve kullanıcıların ne yapacaklarını ve cevaplamayacaklarını bilmek olanaksız bir durum, ancak Facebook'un insanların ufuklarını genişletme konusundaki zorluluğunu da vurguluyolar. Facebook'un üzerine inşa edilmiş olduğu bu model, size en alakalı olan ve kullanıcıyı tam kontrol altına alan bir içerik sunmak anlamına geliyor. Kaçınılmaz olarak, bunun için bazı dezavantajları da olucak, ancak buna karşı koymak Sosyal Ağın en büyük başarıya ulaştığı anlamına geliyor.

Sosyal pazarlama perspektiflerinden, içeriği açığa çıkartmak için yeni yollar eklenmesi ve yeni algoritmaların geliştirilmesi, daha fazla insanın içeriğinizi görmesini sağlamak için daha fazla kapasite sağlar. Şimdi, sadece ana Haber Kaynağı yerine, konu listelerinde ne kadar popüler olduğu ve Facebook'un algoritma içerisinde bu tür konulara ne kadar yer verdiği tarafından yönlendirilirse de, marka tanıtımını da arttırmak için çalışmalar yapmasının gerektiğinin altını çizmeliyiz.

Şimdilik, beklemek ve görmek zorundayız sanırız, ancak gelecekte bu cephesinde daha fazla Facebook algoritma denemesi görmeyi ve bu araçların geliştikçe pazarlama potansiyelini değerlendirmeyi umuyoruz.

Konu hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşır mısınız?.