Dijital Pazarlama Nedir, Teknikleri Nelerdir?

DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR, TEKNİKLERİ NELERDİR?


Dijital pazarlama, herhangi bir şirketin veya firmanın marka tanıtımı yapabilmeleri için standart reklam ve tanıtım yöntemlerinin yerine dijital teknolojiyi kullanarak ilgili işlemleri gerçekleştirmesidir.

Örnek verecek olursak; televizyon, gazete, dergi veya radyo gibi araçlar üzerinden tanıtım yapmak yerine interneti kullanarak online bir şekilde pazarlama tekniklerini uygulamak dijital pazarlama kapsamına girmektedir. Zaman zaman dijital pazarlama yerine online pazarlama, interaktif pazarlamacılık veya e – marketing isimleri de kullanılmaktadır.

Dijital pazarlama dört ana başlık altından yürümektedir. Bunlar Measure&Optimize, Acquire, Convert ve Retain&Grow başlıklarıdır diyebiliriz. Bunları detaylı bir şekilde açıklayalım.

dijital pazarlama teknikleri


Acquire

Acquire kelimesinin tam olarak Türkçe anlamı “elde et” demektir. Bundan kasıt, online bir şekilde satış yaptığınız siteye müşteri çekerek onları elde etmektir. Burada ise belli başlı yöntemler kullanılmaktadır. Arama motoru optimizasyonu (SEO), gelir ortaklığı, sosyal medya pazarlamacılığı ve e – mail reklamcılığı&pazarlamacılığı bunlardan bazılarıdır. Kısacası bu bölümde, interaktif platformunuza müşteri çekmek ana unsur oluyor.

Convert

Convert kelimesinin Türkçe karşılığı “kazan” demektir. Bu kısımda satış sitenize gelen müşterileri kazanmanız, yani onların isteğine uygun olanı yaparak “devamlı müşteri” diye tabir ettiğimiz olayı gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Bunu anlamak ve ona göre hareket etmek için satış platformunda belli başlı uygulamalar yapılır. Sitenize gelen ziyaretçilerin ne kadar süre sitenizde bulunduğu, yazıları ne sıklıkla okuduğu ve paylaştığı gibi unsurlar pazarlama başarınızı anlamanızda büyük rol oynamaktadır. Tabi ki bunları başarıya ulaştırabilmek için birçok değişik yönteme başvurulmaktadır.

dijital pazarlama nedir

Measure&Optimize


Bu kısım ölçme ve optimize etme anlamına gelmektedir. Yani satış sitenizde ne düzeyde başarı oranı yakaladığınızı bilmeniz demektir. Rakip markalarla olan rekabetiniz için bu bölüm oldukça önem arz etmektedir. Zira bu başarıyı yakalayamadığınız anda kazancınız da o oranda azalacaktır.

dijital pazarlama trendleri 2017

Retain&Grow


Bu bölümün Türkçesi ise sahip çıkma ve yetiştirme anlamına gelmektedir. Retain&Grow kısmı müşterilerinizin memnuniyetini ve bu sayede devamlılığını sağlamak için yapılır. Bu kısımda e – mail bilgilendirme sistemleri, sadakat uygulamaları ve uygun fiyatlandırma stratejileri gibi değişik yöntemler kullanarak müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmanız mümkün oluyor.