E-Ticaret Siteleri İçin İçerik Pazarlama Yöntemleri

E – TİCARET SİTELERİ İÇİN UYGUN İÇERİK PAZARLAMA


E – ticaret siteleri, içerik pazarlama adımlarını doğru bir şekilde uyguladığı takdirde mevcut müşterileriyle iletişimini geliştirebileceği gibi, daha geniş kitlelere ulaşma fırsatını da yakalamış olur.
Günümüzde e – ticaret sitelerinin birçok alanda hayatımızı kolaylaştırır nitelikte olduğunu söyleyebiliriz. Gerek ödeme yöntemlerinin kolaylığı, gerekse ürün karşılaştırabilme imkanının sağlamış olduğu kolaylıklar bizler için fazlasıyla avantajlı oluyor. 

Tabii doğal olarak bunların yanı sıra e – ticaret piyasası içerisinde de oldukça büyük bir rekabet söz konusu. Hemen her e – ticaret sitesi müşterileriyle daha iyi bir iletişim kurmak için içerik pazarlama yollarına başvuruyor. Peki bu siteler içerik pazarlamasını nasıl kullanabilir?

e-ticaret

İlk olarak “geçiş içerikleri” olarak tabir ettiğimiz içerik türünü inceleyelim. Bu içerik türünde içerikler direkt olarak satış amaçlıdır. Yani üretilen içerikler müşterilerin ilgisini çekerek onları satın almaya yönlendirir. Doğal olarak bu da satış istatistiklerine olumlu bir etki yapacaktır. İkinci olarak ise “etkileşimsel içerik” ismi verilen içerik türümüz var. Bu içerik türünde ise amaç, müşterileri ikna
etmek ve satın alma işlemlerini tamamlayana kadar onlara yardım etmektir. 

Müşteriler e – mail adresleri ile siteye kaydolarak işlemlerini gerçekleştirirler. Kaydolmaya teşvik etmek için site içerisinde bazı mikro metinler bulunur. Müşteriler bu mikro metinleri okuduktan sonra ikna olurlar ve siteye kaydolurlar. 

Ve son içerik türümüz ise ilişki kurma içerikleridir. Bu içerik türünde geçiş içeriklerinin tam aksine satıştan çok müşterilerin beğenisini kazanma öne çıkar. Müşterilerle iyi bir ilişki kurarak belli bir kitleye ulaşmak temel amaçtır. Biraz zaman alsa da sonuç olarak yine de güzel
satışlar getirebilen bir içerik türüdür.

E ticaret siteleri için içerik pazarlama teknikleri


Tüm bunların haricinde e – ticaret sitelerinin yaptıkları hatalar da mevcuttur. Bunlardan en önemlisi de yayınlama sıklığıdır. Bir e – ticaret sitesine sahipseniz düzenli ve sürekli olarak içerik girişi yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde ilerde güzel yerlere gelebilmeniz gerçek olmaktan çıkıyor. Sıklıkla yapılan diğer bir hata ise tavsiye içeriklerinin eksikliğidir. 

Bir müşteri bir ürünü incelerken “ilgili ürünler” gibi bir bölüm oluşturmadığınız takdirde satışlarınızın istatistiğine olumsuz bir etki yapmış olursunuz. Bu gibi hatalara düşmemeli ve her an daha ileriye dönük olarak çalışmalısınız.