Facebook, Instagram Kullanıcılarının Sektörel Özel Davranışları Üzerine Yeni İncelemeler Yapıyor.

Facebook, Instagram'daki endüstriyel özgü eğilimleri ve davranışları


Facebook, Instagram'daki endüstriyel özgü eğilimleri ve davranışları inceleyen yeni bir dizi podcast yayınladı ve pazarlamacıların kendi Instagram takipçilerine göre çalışmasına yardımcı olan bir dizi temel bilgi ortaya koydu.

Facebook & Instagram


Buradaki güncel bilgiler E-Ticaret sektörü içerisin de olanlar ve sosyal medya pazarlamacıları için büyük bir fırsattır.

Oto

İlk podcast oto meraklıları için ev sahipliği yapan Katie Duffy, Tüketici Insights için Facebook'un Küresel İçerik Yöneticisi  Stephen Gray ile, Facebook'ta Tüketici Insight Analisti  Thomais Zaremba, Facebook itibariyle otomatik Stratejisi Küresel Başkanı, elde ettikleri bilgiler dahilinde Instagram nasıl ve ne tür kullanıldığına bakıyorlar.

Tartışılan konular, Instagram'da kullandıkları hashtag'lar ve takip ettikleri hesaplar tarafından tespit edilen 1,600'dan fazla otomobil tutkununun anketine dayanıyor. Araştırmalarına göre, Instagram'daki ortalama otomatik meraklısı erkeklerin 26 yaşında olduğunu tespit ediyorlar.

otomatik meraklısı erkeklerin 26 yaşında olduğunu tespit ediyorlar.
Grey, otomobil severlerin Instagram'ı nadir arabaların görüntülerini bulmak ve meraklılarla bağlantı kurmak için kullandıklarını belirtirken, Instagram'ın arabalarla ilgili gerçek dünyadaki deneyimleriyle bağlantı kurabildiklerine de seviniyor; otomobil meraklılarının% 83'ü otomobillerle ilgili video içeriği kullanıyor instagram platformunda.
instagram anket değerlendirmesi



Karışık etiketler (hashtags) açısından, en çok kullanılan otomatik ilişkili etiketler, cazip araba görüntüleri arzusunun altını çizdiği paylaşımlar ile ilgilidir.

hız tutkunlarının aradığı etiketler
Araştıma ayrıca otomobil tutkunlarının bir otomobil satın almak isteyen kullanıcılar için, bayileri takip ederek ve belirli modeller arayanlar Instagram'ı kullanıyor ve çoğu da yerel meraklılarından oluşuyor ve dünyanın dört bir yanından gelen uzmanlardan Instagram ile, kullanıcıların ilgili sorularını sorabileceğini ve anında müdahale edebileceklerini belirttiğini gösteriyor ayrıca buda başka bir büyük artı demektir.

Buna dayanarak, Facebook, Instagram'dan yararlanmak isteyen otomobil pazarlamacılarının ilgisini çekecek, videoyu kullanarak 'hız ihtiyacını karşılamak' için çekici araba resimleri oluşturmayı ve tanınma ve itibar oluşturmak için Instagram otomatik topluluğuyla etkileşim halinde olmasını amaçlamaktalar, Markalarının satışları daha fazla arttıracak gibimize geliyor.

Güzellik

İkinci podcast, Yini Guo Facebook Tüketici Trendleri Araştırmacısı'nın elde ettiği veriler ile, güzellik sektöründe ki durumlara göz atıyor.


Duffy, güzellik, #beauty hashtag'ını kullanarak 160 milyondan fazla mesaj gönderen Instagram kullanıcıları için büyük bir odak noktası olduğunu belirtiyor ve Guo'nun ABD'de güzellik ve kozmetik alanının başlıca tutkuları olduğu 13 milyondan fazla Instagram kullanıcısı olduğunu söylediğini belirtiyor.

Guo, Instagram'daki güzellik meraklılarının% 76'sı kadın, ortalama yaş aralığı 27'dir.


güzellik tutkunları bayanlar
Guo, güzellik tutkunlarının davranışlarını ve platformda farklı tarzlar bularak 'enerjik ve kendine güvenen' olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu belirterek, ilham da dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle Instagram'a yöneldiğini söylüyor. Guo, Instagram'ın güzellik meraklılarını, özellikle popüler olduklarını ispatlayan video eğitimleriyle ilgi alanlarını paylaşan insanlara daha fazla bağlılık hissettirdiğini de belirtti.

Karma etiketleri (hashtag) kullanımı açısından, #nailart, #lavhes ve #skincare platformdaki en güzel güzellik trendlerindendir.

instagram güzellik ile ilgili hashtaglar

Guo ayrıca, güzellik ile modadaki platformdaki lüks ve moda toplulukları arasında güçlü bir bağlantı olduğuna dikkat çekiyor. Bu ortak marka yaratma ve moda markaları veya blogcularla ortaklık kurma imkânı sunarak topluluğa yayılmasına gerçekleştirilebilir.

Guo, Instagram kullanıcıları üzerindeki güzellik meraklılarının% 60'ının yeni ürünler ararken dergi platformunu tercih ettiğini ve meraklıların% 65'inin dergiler ile platformun son davranışları üstünde durmaya çalışırken kullandığını söyledi.
instagram kozmetik ve güzellik


Duffy buna göre, güzellik pazarlamacılarının trend ve ipuçlarını vitrinde sergilemek için video ve öykü anlatma tekniklerini kullanmayı ve bu talebin tadını çıkarmayı düşünürken, trend konusunu belirlemek ve mesajlaşmalarını bu tür değişikliklerle değerlendirmek için kullanıyor diyor.


SPOR DALLARI

Spor, en çok Instagram ile ilişkilendirilecek bir şey değildir, ancak araştırma, spor markaları ve spor tutkunlarına ulaşmak isteyenler için bazı ilginç konuları vurgulamaktadır.

Gelen bu bölüme , Stephen Gray-re katıldı spor meraklıları onların araştırmaya dayalı, platform üzerinde son spor trendlerini konuşuyorlar. Grey, birçok spor taraftarının güncellemeler, puanlar, istatistikler ve vurgulamalar için tek duraklı bir mağaza olarak Instagram'e yöneldiğini belirtiyor.

Instagram'da spor taraftarlarının ortalama yaşı 27 olup, cinsiyetler arasında oldukça eşit bir dağılım olduğu görülüyor.

Spor meraklıları instagram

Grey, spor severlerin en sevdikleri atletlere ve takımlara bağlı kalmak için Instagram'ı kullanmayı sevdiklerini belirtiyor; platformdaki 94% spor meraklıları, oyuncuların kişisel yaşamları ve sahne arkasındaki bilgilerle ilgili mesajların keyfini çıkarırken eğlenildiklerini belirttiklerini dile getiriyor özel bir tür etkileşim sadece Instagram gönderileri üzerinden yapıldığını öne sürüyor.

instagram spor tutkunları

Bir başka ilginç husus da, bu daha samimi, sahne arkası görüntülerin başka amaçlarla kullanılması olduğunu ve fantezi spor takımlarını bilgilendirmektir. Fantastik spor büyüktür ve Gray, Instagram spor meraklılarının üçte birine kadarının fantezi araştırması ve fikirleri için platform kullandığını söylüyor.

Gray ayrıca sörf, kaykay tahtası ve snowboard fanlarıyla Instagram'ı kendi platformlarındaki topluluklar aracılığıyla sergilenen gizli noktaları bulmak için kullanmaktan hoşlanıyor. 

Hashtags, spor salonu ve fitness ile ilgili etiketler popüler.

Spor tutkunları instagram

Aslında, spor tutkunlarının izlediği ilk 10 hesaptan% 50'sinin koşu ile ilgilidir, ancak bu, potansiyel açısından biraz ters bir bakış açısı gösterebilir. Grey, bir başka notta Instagram'a daha aktif olabilmeleri için ilham almak için önemli sayıda insanın geldiğini belirtiyor. Bu bağlamda, spor salonu etiketleri mantıklı ancak aynı zamanda, daha iyi sporcuların kendileri olmak için daha fazla bilgi edinmek için hayran oldukları profesyonellerden gelen sahne arkası görüntüleri ve anlayışları kullanıyorlar;Genel anlamda sporla ilgili faaliyetler söz konusu.

Bir başka ipucu notu  Grey, Instagram spor meraklılarının neredeyse% 50'sinin platformları oyun için "kullandıklarını" söylüyor; bu da Instagram'ı katılım öncesi, etkinlik sırasında ve sonrasında sözlü olarak kullandıklarını ve sporla ilgili önemli fırsatlar sunduğunu gösteriyor işletmeler için.

Seyahat


Nihai podcast bu yeni serinin seyahat bakamından ve  seyahat tutkunlarının deneyimlerini planlamak ve paylaşmak için Instagram kullanın.

Bu, Instagram için daha belirgin bir platformdur,  platform uzun zamandır gitmek üzeredir ve insanlar için güzel görüntülerde olmak için bir araç sunar. Seyahat bununla eşitlenir ve Grey (yine bu bölümdeki konuk) tarafından belirtildiği üzere, hashtag #travel'i kullanan 160 milyondan fazla Instagram yayını ve platformda her biri bir milyondan fazla seyahatle ilgili araması vardır haftanın popülerliğini vurguladı.

Seyahat meraklıları arasında% 70'i seyahat planlarını paylaşmak için platformu kullanırken% 67'si yeni yolculuklar için esin kaynağı bulmak için Instagram'ı kullanıyor.

Buna ek olarak, Grey, Seyahat meraklılarının% 61'inin, seyahat ederken Instagram'da arama yaparak gerekeni bulduğunu, platformun yerel kültürlere ve geleneklere daha fazla bakış açısı sunduğunu ve böylece daha spesifik ve kapsamlı bir seyahat deneyimi yaşamanıza yardımcı olduğunu belirtti.

instagram da seyahat eden kullanıcılar

İlginç olan ise seyahat için en iyi hashtaglar arasında #staycation, ki bu da evde kalma ile ilgilidir.
( Büyük ihtimalle alayı asosyal karşimm) 

İnstagram'da popüler seyahat hashtagları


Aslında, Gray'e göre, seyahat meraklılarının% 50'ye kadar bir kısmı günlük geziler ve benzeri yollarla keşfetmek için yerel yerler bulmak için Instagram'ı kullanıyor. Bu, birçoklarının turizm kampanyaları ile yerli halka ulaştığının farkında olmayabileceği ya da yararlanamayacağı bir unsur, hemen açık görünmemektedir, ancak bu veriler üzerinde önemli bir fırsat sağlayabilir.

Pazarlama dersleri açısından Duffy, seyahat markalarının farklı kültürleri ve benzersiz deneyimleri paylaşmaya ve macera talebini ve yer ile daha derin bağlantı kurmaya çalışması gerektiğini söylüyor. Duffy, markaların kısa gezileri ve daha az tanınmış yerel mekanları vitrine çıkarmak için video ve Instagram Hikayeleri'ni kullanarak markaların yerel maceralara olan ilgisini kullanması gerektiğini de belirtti.

Burada büyük miktarda bilgi birikimi var ve bu dört sektörle ilgili işletmeler için önemli hususlar var  büyük olasılıkla sizin düşünmediğiniz bazı şeyler. Instagram'ın kitleleri ve seçenekleri büyümeye devam ederken fırsatlar ve potansiyel kullanım durumları da aynı durumdadır ve bu da tüm markaların sosyal pazarlamayı en üst düzeye çıkarmak isteyen tüm markalar için giderek önem kazanmaktadır.

Yukarıda verilen bağlantılardan her bir sektör için tam podcast denilebilir ve buradaki bağlantıdan Facebook araştırmasının daha detaylı dökümlerine erişebilirsiniz.




Konu ile alakalı yorumlarınızı alalım efenim..