Google, Sokak Görünümü Resimlerinden İşletme Adlarını Tanıyabilicek Makine Öğrenme Sistemini Geliştiriyor

Google işletme adlarını resimlerden tanıyabilicek sistem geliştiriyor.


İşletme ayrıntılarınızı Google My Business üzerinden kaydetmek, SEO sürecinde önemli bir adımdır. İşletme ayrıntılarınızı kaydetmek, Google'ın ilgili bilgileri daha iyi indekslemesine ve önemli sonuçları olabilecek ilgili arama sonuçlarında sunmasına olanak tanır.

Google My Business

Ve şimdi Google, işletme sahiplerinden daha az giriş gerektiren bu işlemi daha da kolaylaştırmak için yakın çalışmalar sağlıyor. Google Research bloguyla ilgili yeni bir rapora göre, Google Sokak Görünümü görüntüleri üzerinden işletme adlarını ve adreslerini tanıyan yeni bir sistem üzerinde çalışıyorlar; bunlar, en yeni bilgileri yansıtmalarını sağlamak için sürekli güncelleniyor.

Gereğince raporda , Google'ın çok zor '(Sokak Görüntüleri) "Street View" görüntüleri sokak işaretleri metinlerini tanımlama yapabiliyor ayrıca bu durum yeni bir süreç içerisin de geliştirildi.

google sokak tabelalarını tanıyor

Google'a göre, onların algoritması artık “zorluk üzerinde % 84.2 doğruluk elde ediyor Fransız Cadde Adı İşaretler sonuçlarını onları için yeterince iyi, Anlamlı önceki son teknoloji ürünü sistemler daha iyi performans sağlarken, (FSNS) veri kümesi” modelini bırakıp  daha geniş kullanım için, bu yeni sokak ismi tanıma algoritmasını geliştiriyor. Ancak, sokak levhaları üzerinde yoğunlaşırken, Google'ın gerçek dünyadaki deneyimleriyle tutarlı olarak Google Haritalar listelerinin doğruluğunu sağlamasına nasıl yardımcı olabilecekleri diğer bir önemli unsurdur. 

Google tarafından belirtildiği gibi :

"Önemlisi, sistemimiz Sokak Görünümü resimlerinden de başka tür bilgileri çıkartmak için kolayca genişletilebilir ve artık işletme adlarını mağaza cephesinden otomatik olarak çıkarmamıza yardımcı oluyor" dedi.
Sistem halen geliştirme aşamasındadır ancak Google, (ki son birkaç yıldır gelişmekte olan ) süreçteki çalışmalarında, listelerinin doğruluğunu iyileştirmek için nesne tanımada çeşitli zorlukların üstesinden gelebildiğini, Mağaza işaretlerinden ilgili verilerin tercümesi dahil olmak üzere başarabildiklerini dile getiriyor.

"Bir mağazanın bulunduğu yer tespit edildikten sonra, adın yararlı olabilmesi için adını doğru bir şekilde çıkarması gerekiyor. Model, hangi metnin işletme adı olduğunu ve hangi metnin alakalı olmadığını bulmalı. Buna, "yapısal metin" bilgisini imajdan çıkarmak diyoruz. Bu sadece metin değil, anlamsal anlamı ona eklenmiş metin. "


sokak görüntüsü ve tabela
Bu resimde Google, sistemin modelini karıştıran eşlik eden lastik markası tabelasına rağmen, sisteminin 'Zelina Pneus' ticari ismini doğru bir şekilde tespit edebildiğini söylüyor.

Gelecekte Google, bu sistemin işletme adlarını doğru bir şekilde 'okuması' mümkün olacağını ve daha doğru ve güncel işletme listeleri sağlamak için mevcut sistem verileriyle bu bilgiyi çapraz kontrol etmesini sağlayacağını söylüyor.

Bu, makine öğrenmesinin ve büyük verilerin keşif sürecini nasıl değiştirdiğinin ve çevrimiçi ve çevrimdışı bağlantıların basitleştirilmesinin başka bir örneğidir. Google'ın Street View otomobilleri, 80 milyarı aşkın yüksek çözünürlüklü görüntünün Google'ın veri kaynağına dayalı olarak her gün milyonlarca görüntü toplayabiliyor.

Tabii ki, o ölçekte verileri analiz etmek çok fazla bilgi işlem gücüne ihtiyaç duyuyor ancak Google, bunu gerçekleştirmeye yaklaşıyor. Google'ın girebilmeniz için mağaza cephesinde ihtiyaç duyduğu verilerin çoğuna sahip olduğu, bilgi grafiğinin, coğrafi hedeflemenin, reklam yayınının vb. Doğruluğunu iyileştirmelerine yardımcı olan bir zaman yakında gelecektir.

Gerçekten, şimdi sadece bu tür teknolojilerin olanaklarına değmeye başlıyoruz. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bu tür verilerin ve iç görünün gelecekte nasıl kullanılabileceğini görmek ilginç olacak.
Sizce de, bu yeni geliştirilen algoritmanın fazlasıyla gideri yok mu? Yorumlarınızı alalım..