İÇERİK PAZARLAMA ADIMLARI VE ARAÇLARI

İÇERİK PAZARLAMA ADIMLARI VE ARAÇLARI

İçerik pazarlaması, hedef olarak alınan belli bir kitleye ilgilendikleri başlıklar ile düzenli ve sürekli bir şekilde içerik üreterek müşteri besleme sistemidir. İçerik pazarlaması için temel olarak beş farklı araç kullanılmaktadır. Bunları içerik fikri, içerik organizasyonu, içerik oluşturma, paylaşım ve analiz olarak sıralayabiliriz. Şimdi bunları detaylarıyla birlikte inceleyelim.

İçerik Fikri

İçerik fikri, genel itibariyle en dikkat edilmesi gereken kısımlardan biridir. Çünkü burada müşterilerinizin (ziyaretçilerinizin) istekleri doğrultusunda harekete başlamanız gerekecektir. Yani bundan önce iyi bir kitle analizinin yapılması birçok açıdan kolaylık sağlayacaktır. 

Hedeflediğiniz kitlenin sizden ne istediğini, hangi soruları sorduğunu, en fazla hangi konu başlıklarıyla ilgilendiğini ve anahtar kelimeleri ne sıklıkla aradığını bilmeniz gerekir. Bunları bilmezseniz aklınızda herhangi bir fikir oluşmayacaktır ve bu da sizin içerik pazarlamanızda bir dezavantajınız olarak karşınıza çıkacaktır.

İçerik pazarlama adımları

İçerik Organizasyonu

İçerik pazarlaması devamlılık sağlanması gereken bir süreci beraberinde getirir. Bundan dolayı içerik kaynaklarını derleyip düzenlemek oldukça önem arz etmektedir. Her gün farklı içerik fikri arayışında olmak sizi fazlasıyla yoracaktır. Bunun yerine Trello, Pocket veya Google Calendar gibi platformlar aracılığıyla içerik organizasyonunuzu hazırlayıp büyük bir iş sıkıntısından kurtulma imkanı bulabilirsiniz.

İçerik Oluşturma

İçerik türünüz, hedef kitlenizin kapasitesi ve istekleri doğrultusunda biçimlenecektir. Bazı kitlelere infografik türünde içerik hazırlanırken, bazı kitlelere ise blog yazıları türünde içerik hazırlanmaktadır. Bu tamamen kitleye göre değişiklik gösterecek bir durumdur. İçeriğinizi oluştururken farklı Adobe programlarından veya Microsoft’un geliştirdiği çeşitli uygulamaları kullanabilirsiniz.

Paylaşım

Oluşturduğunuz içerikleri doğal olarak paylaşmanız ve ziyaretçilerinize sunmanız gerekecektir. Burada sadece bir adet platformdan paylaşım yaparak hedef kitlenizi sınırlamak yerine, çeşitli platformları kullanarak kitlenizi geliştirmeye çalışmanız sizler için daha avantajlı olacaktır. Sosyal medya platformları öncelikli olmak üzere, daha birçok yerde paylaşımlarınızı gerçekleştirmeniz gerekir.

içerik pazarlama araçları

Analiz

Paylaşmış olduğunuz içeriklere ne kadar ilgi gösterildiğini bilmek sizler için çok büyük bir avantaj olacaktır. Bu analizleri de sizler için paylaşım platformlarının içinde barındırılan analiz araçları yapmaktadır. Burada sizlerin yapması gereken tek şey, elinize ulaşan istatistikleri doğru şekilde algılayıp buna uygun olarak hareket etmek olacaktır.