Instagram Pazarlama Yeteneğinizi Geliştirmek İçin 8 Temel İpucu

Instagram'da satışlarınızı arttırmanız için, pazarlama yeteneğinizi geliştirme yolları!

İşiniz bu günlerde Instagram'da değilse, iyi bir sebebiniz olması gerekir. Eğer herhangi bir fiziksel ürün satıyorsanız, mağazanız varsa ya da insanların markanızı tanımasını istiyorsanız  bir instagram hesabı oluşturmanın vakti çoktan gelmiş demektir.

Sosyal ağları hiç bir şekilde yok sayamazsınız, oldukça popülerler ve insanlar ellerinde telefonları aracılığı ile nerede olurlarsa olsunlar sosyal ağlarda sürekli zaman geçiriyorlar. Satış söz konusu ise, kesinlikle  üstüne basa basa söylüyoruz ki Instagram günümüzün sosyal ticaret hanesine dönüşmüş bir vaziyette, pazarlama için en uygun ve en iyi tercih edilicek sosyal mekandır.


instagram satış stratejileri nasıl olmalıdır


Instagram artık ciddi ciddi hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi, ayrıca bir çok işletme için hayati risk taşımaktadır. ( Neredeyse bazı işletmelerin satışlarının %70'i Instagram üzerinden) gerçekleşiyor. Evet yanlış duymadınız, biz şaka falan da yapmıyoruz.. Konu ciddi beyler...


Instagram hesabı
" Ne kadar çok Instagram şeyleri aldığınızı umursuyorsunuz. " Not: resimdeki ingilizceyi çeviri için google translate kullandık..


Sizde onlardan birisi olabilirsiniz, yani Instagrama pek önem vermeyen kullanma gereği duymayan kişilerden bahsediyoruz yanlış anlaşılmasın. Instagram'da ürünlerinizi pazarlamaya başlamanızın gerektiğini bilmenizi istiyoruz, yalnız başlıyıcaksanız da buna en iyi şekil de başlamanız gerekiyor.

Instagram'da pazarlamaya başlayabilmeniz için ve Instagram'dan çok daha fazla bilgi alabilmeniz için bu 8 kritik ipuçunu bir araya getirdik. İster yepyeni olun, isterseniz Instagram'ı yıllardır kullanıyor olun aşağıdaki değerli bilgiler ile, bakış açınızın ve pazarlama stratejinize yeni bilgiler ekliyiceksiniz.

1. Kitlenizi Anlayın ( Anlamaya Çalışın ).

Bu, ürettiğiniz pazarlama şekli ne olursa olsun kritiktir. Dünyalar kadar güzel Instagram içeriğini yaratabilirsiniz, yanlız düşünmeniz gereken bir şey var yarattığınız içerik hedef kitlenize hitap etmezse ozaman neye yarayacak? ( Tabiki hiç birşeye yaramıyıcak. )

Mevcut olan kitlenizin ve takipçilerinizin ilgi alanını öğrenmek için vakit ayırın ve olmasını istediğiniz satış sağlayabiliceğiniz takipçi kitlenizi bir durup düşünün. Yani söylemek istediğimiz şey tam olarak şu, Instagram'ı pazarlama için kullanmaya başladığınızdan beri, takipçilerinizin potansiyel alıcı olup olmadıklarını veya bir şekilde markanızı / ürünlerinizi geliştirmenize yarıdımcı olabiliceklerini düşünmeniz gerekir.

 ( Yani herhangi bir ürününüz var satış yapıyorsunuz, müşteri üründe bir hata eksiklik gördü ve size bilgi verdi ) sizde bu ürünü düzeltip, tekrar sunuyorsunuz. Buradaki olay ise, müşterilerinizle ne kadar yakından ilgilenirseniz, markanızı imajınızı geliştirebilmeniz için, bir çok görüş ve önerilerini alabiliceğinizin farkında olmanız lazım..

Peki kitleniz hakkında daha fazla nasıl bilgi edinebilirsiniz ?

Instagram Insights'ı deneyin (İşletme Profili)

Instagram'ın işletme profili içerikleri, hesabınızı takip eden ve hesabınızla etkileşime giren kullanıcılara ilginç bilgiler sunmakta dolayısıyla, bunlar arasında aşağıdakiler bulunur;

  • Gösterimler, içeriğiniz kaç kere görüntülenmiş ?
  • Erişim, içeriğinizi görüntüleyen benzersiz kullanıcıların toplam sayısı.
  • Web sitesi tıklamaları, İşletme profilinizdeki site adresiniz kaç tıklanma aldı.
  • Takipçi Etkinliği, Takipçileriniz Instagram üzerinde ne kadar sıklıkla çevrimiçi.
  • Video Görüntülenme Sayısı, Video içeriğinizin ne sıklıkla izlendiğini gösterir.
  • Kaydetme, Kaç kişi, göndermiş olduğunuz içerikleri kaydetti.
Analizler demografik bilgileri de içeriği için, takipçilerinizin nereden geldiğini, yaşlarını ve cinsiyetlerini de görebiliyorsunuz. Oldukça iyi bir iş değil mi ?

Bunlarla beraber, takipçileriniz hakkında çok fazla bilgiye sahip olmuş oluyorsunuz, yani hedef kitleniz hakkında bilgi ediniyorsunuz. Peki yeni takipçiler kazanmak istiyorsanız ne yapmalısınız?

Dinleme aracını kullanın ( Mention )

Sosyal dinleme aracı ile, sosyal medyada neler olup bittiğini görebilir takip edebilirsiniz. Buna Instagram da dahildir. Instagram'da markanızla veya işletmeniz hakkında insanların neler konuştuklarını ve markanız hakkında neler yazdıklarını görebiliceğiniz kaliteli bir sosyal izleme aracıdır.

Yeni Instagram kullanıcılarına hitap etmeye çalışıyorsanız, onları kendilerine çeken şeyin ne olduğunu bilmeniz gerekir. Sizin için önemli olan anahtar kelimeler için instagram'ı izleyin. Bu, sizin (veya rakiplerinizin) oluşturduğu hashtag'lar veya özellikle sektörünüzle ilgili diğer terimler anlamına gelebilir. ( üstteki belirtmiş olduğumuz sosyal dinleme arıcını kullanarak izleyeceksiniz ).

Popüler olduğunu kanıtlayan resim ve içerik stillerini araştırın ve benzer içerik üretmeyi düşünün.

Önemli olan, Instagram kullanıcılarının iyi yanıt verdiklerini bildiğinizden, dolayısıyla kendiniz için takipçi kazanabilicekiçeriği üretebilmenizdir.

2. Birisiyle değil, Hepsiyle konuşun!

Sosyal medya pazarlaması, takipçlerinize satış mesajı göndermek için bir mazaret değildir, mümkün olduğunca takipçileriniz ile etkileşime girmeye çalışmanız hayati önem taşımaktadır. Fotoğraflarınıza, ürünlerinize veya satışını yaptığınız herhangi bir ürüne attıkları yorumlara kesinlikle geri dönüş yapın hepsine tek tek dönüş sağlayın.

Birincisi, firmanızı daha insani ve daha az kurumsal hissettiriyor (sonuç olarak "sosyal medya" olarak adlandırılıyor). Ayrıca, kullanıcıların içeriğinizle ne kadar çok ilgilendikleri ve ne kadar çok paylaştıkları önemlidir, etkileşim halinde olarak içeriklerinizi paylaştırabilirsiniz, yani bir nevi kendinizi firmanızı sevdirmeniz gerekiyor. (Sosyal medya kullanıyorsun yiğidim, sıcak kanlı ol biraz). İçeriğinizi paylaşmaları ve kaydetmeleri  diğer kullanıcıların bulmasını daha fazla kolaylaştırır. Unutmamanız gerken şey, Instagram'ın algoritması, içeriği daha yüksek etkileşime giren, içeriğe göre anasayfa özet akışında yer vermektedir. ( Ne kadar çok beğeni, yorum ve kaydedilme alırsanız ) içeriğiniz Ana akışlarda en üst sıralarda yer alır.

Etkileşime girmeleri için takipçlerinizi teşvik etmenin harika bir kaç yolu var!

Resimlerinizi Paylaşın.

Aşağıdaki gibi içerikleri oluşturmak için çok çalışıyorsunuz ve takipçilerinizi sürekli etkileşim halinde tutmak istiyorsunuz. Bu, büyük içerik yayınladıklarında çok fazla takdir gösteriyor olmaları demektir. Yani kitlenizi dinlediğiniz zaman ve onlarla etkişelime girip sorunlarını çözdüğünüz de, geri bildirim isteklerini karşıladığınız zaman markanız için, çok emin ve daha iyi bir imaj oluşturmuş oluyorsunuz.

Bu konuya en büyük verebiliceğimiz örnek, İsviçre saat yapımcısı SEVENFRIDAY'dır. Takipçilerinden, tatildeyken veya araçlarındayken SEVENFRIDAY saatlerini giydikleri fotoğraflarını paylaşmalarını ve ürünün hareket halinde olduğunu göstermelerini istiyorlar. Sonuç olarak bakarsak, en büyük takipçilerinin ücretsiz bir şekilde kendi marka ve ürünlerinin reklamını ve pazarlamasını yaptırmış oluyorlar. Oldukça mantıklı değil mi ? Yani satış yaptığınız ürünlerinizin, örneğin saat gibi, takipçilerinizin ve müşterilerinizin ürününüz ile beraber fotoğraflarını çekip paylaşmalarını sağlamaya yönelik birşeyler yapmanız gerekiyor. Markanızın bilinirliği artıcak ve ürün satışınız için potansiyel bir müşteri pörtfoyu oluşturmuş olucaksınız.

SEVENFRIDAY

SEVENFRIDAY, bu görüntülerini paylaşan potansiyel alıcılara esin kaynağı olmak için çevrimiçi mağazalarına bile koyuyor. 

Bunun gibi kullanıcı tarafından üretilen içerik, gelecekteki alıcılar için güçlü bir cesarettir. Ürünlerinizi seven diğer insanları gördüklerinde, kendileri için satın alma olasılıkları daha yüksektir.

Not: Takipçilerinizin resimlerini, yeniden yayınlamaktan korkmayın. " Yeniden programlama ", dinlediğinizi ve izleyici kitlenizin bir kısmını başkalarına tanıtmaya yardımcı olduğunu gösterir. Yardımları takdir edecekler ve gelecekte ürününüzü takipçileri ile paylaşmaya devam edebilirler.

Yarışmalar Düzenleyin

Kitlenizden etkileşim kurmanın en iyi yolu, bunu sormaktır ve bunu yapmanın en basit yollarından biri de yarışma ile ilgilidir. İnsanlar cevap verme şansını çok seviyorlar ve biraz sağlıklı bir rekabet uzun bir yol kat ediyor.

Kolay Instagram yarışmaları şunları içerir:

  • Bu resimdeki sizce kim ? (Fotoğrafı biraz blurlaştırın rekabeti arttın)
  • En sevdiğiniz  zaman tarihini bizimle paylaşın.
  • Bize bu görüntünün size nasıl hissettirdiğini anlatın.
Kitlenizden yaratıcılıklarını isteyin ve en iyi cevapları verdiğinizden emin olun.

Gelicek cevapları kolayca izleyebilmek ve takip edebilmek için, her yarışmada ayrı bir etiket #(Hashtag) kullanın.

3. İlgili hashtag'ları kullanın

Hashtag'ler sizin en büyük yardımcılarınızdır, içeriğinizi düzenlemek ve görüntü ayrıca videolarınızı kategorize edebilmeniz için kolaylık sağlar. Ve bu şekilde, karışıklık olmaz takipçileriniz ilgili görüntüleri, ürün videolarınızı kolayca ararlar. Ayrıca bu tür çalışma, farklı kullanıcılarında içeriklerinize kolayca ulaşabilmelerini sağlar ve etkileşiminizi arttırmaya yardımcı olur.

2017 yılı itibari ile en çok kullanılan hashtag'ın #love olduğunu biliyormuydunuz? Instagram üzerindeki en popüler etikettir, yani örnek vermek gerekirse, aşk sevgi etiketi #hashtag'ına sevgili veya çift kıyafetleri ürünleri satan bir kişi, ürününün tanıtmak için ürününe açıklama yazıp örneğin "Yeni yaz sevgili kombin tasarımları geldi" yazarak sonuna #love hashtag'ını etiketlediğinde direkt olarak hedef kitlesine ulaşmış oluyor. #love hashtag'ındaki ilgili kullanıcılar sevgili, sevgi anlamlı bir çok içeriği paylaşıyorlar ve ürününüzü satabilmek için, tercih edilebilicek en iyi hashtag'dır.

Burdan çıkartmanız gereken not ise, ürününüzü satabilmek istiyor iseniz, ilgili hedef #hashtag'ları kullanmanız gerekiyor.

Birkaç hashtag en iyi uygulamasını aşağıda bulabilirsiniz:

  • Aşırı etiket kullanmayın, 5 adet hedef ilgi alanınızı içeren hashtag kullanmak, 25 tane ilgisiz hashtag kullanmaktan çok daha iyi ve etkilidir.
  • Fazla kullanılan etiketleri kullanmaktan kaçının - # love veya #instagood eklemek ilgisizlik kadar iyidir.
  • Spam göndermeyin, hashtag'e göndereceğiniz içeriği, etiket ile alakalı olarak gönderin.
Yayınlarınız için hashtag seçerken oradan iki ana seçeneğiniz var:

Genel hashtag

Bunlar, bir görüntünün içeriğine bağlı olarak herkesin kullanabileceği hashtaglardır. "#Sunset", "#food" ve "#wine" gibi, akla geliyor. Ama açıkçası, bu örnekler o kadar geniş ki onları kullanarak fark etmek zor olabilir.

Bunun yerine, endüstrinizde niş hashtags bulmaya çalışın. Bu, ideal kitleyi içeriğinize çekme şansınızı arttırır.

Hızlı bir Google araması, endüstriye göre niş hashtag listeleri getirecektir. Postplanner , örneğin, Soldsie'nin yaptığı gibi güzel bir listeye sahiptir .

Daha yaratıcı olmasını istiyorsanız, mevcut takipçilerinizin hangi hasat etiketlerini kullandığını görün. Bu, itirazda bulunmak için doğru kişileri bulmanın daha akıllı bir yoludur. ( Sosyal izleme aracı, mention ile de izleyebilir araştırabilirsiniz ).

Markalı hashtags

Bir Instagram kampanyası başlatıyorsanız, markalı bir hash etiketi edinmeniz zorunludur. Bu, yarışma, etkileyici mesajlar (okumaya devam et) veya yeni ürün lansmanları için geçerlidir.

Markalı hashtaglar, yalnızca markanız için geçerli olan belirli etiketlerdir. Bunlar markanızın adı, bir ürün veya kişinin adı veya kampanyanız için oluşturduğunuz özel bir şey olabilir.

Örneğin, SEVENFRIDAY, 1969 Airstream römorkünde Birleşik Krallık dolaşırken konuşmaları izlemek ve resimleri paylaşmak için "#SEVENFRIDAYTOUR" kullandı.

Markalı hashtag'ları izlemek çok daha kolaydır, çünkü neredeyse her zaman kendi markanız hakkında konuşmak için kullanılırlar. Kampanyanın başarılı olup olmadığını değerlendirmek için bir kampanyada hashtag'larınızın erişimini izleyin.

Bu aynı zamanda, hangi stratejinin daha etkili olduğunu görmek için birkaç kampanyayı birbirine karşı karşılaştırmanızı sağlar. Bir hashtag, diğerinin iki katı kadar bahsederse, bu kampanya kazanan oldu.

4. Ne zaman yazılacağını bilin

Yakın tarihli bir araştırmada, Instagram'a en uygun zamanın saat 19: 00'de geldiği tespit edildi . Bu çok basit  o zaman tüm fotoğraflarınızı paylaşın! :)

Instagram Jony Smith

Bu sizin için çok basit görünüyorsa, kesinlikle öyle değildir Sadece yapılmış olan bir kaç ankete güvenemezsiniz, takipçileriniz ve diğer kullanıcılar için bu geçerli olmayabilir. Bunun yerine, dikkatli bir şekilde hedef kitlenizin en çok aktif olduğu saatlerde içerikleri paylaşmayı deneyin, ve en çok hangi zaman da etkileşim artıyorsa o saatlerde paylaşımlarınızı yapmaya özen gösterin.

Bunu yapmak için Instagram katılımını izleyen bir sosyal dinleme aracı isteyeceksiniz. Bunlar, Instagram yayınlarınızı takip eder, daha sonra size en iyi performansı gösterenleri tarih ve saat bazında söyler.

Buna hazır değilseniz, daha sonra Ekibimizin bazı ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz :

  • Çalışma saatleri dışında (öğle ve akşamları) etiketleri araştırın.
  • Bir B2C şirketi iseniz haftasonları; Muhtemelen B2B değilsinizdir.
  • Çarşamba ve perşembe günleri için takipçiler ile yoğun etkileşime geçmek en iyisi gibi görünüyor.
  • 3-4 arası genellikle angajman için en kötü zaman.
Sonuç olarak sizin için en iyi nelerin yol açtığını bulmak biraz araştırma yapmanıza bağlıdır. Paylaşımlarını ve rakplerinizi izleyin ve hesabınız için en uygun yayın zamanına ulaşmak için instagram bilgilerinizi sürekli kontrol edin. (Paylaşımlarınızı, etkileşimlerinizi v.s.)

5. Güzel görseller oluşturun


Büyük ve ilgi çekici içerikler yayınlamak, sosyal medya pazalarması için oldukça önemlidir. İnsanların markanızla etkileşime girmesine neden olan ana kuraldır ve onları daha fazla tekrardan sizi ziyaret etmesini sağlayan bir yoldur.

Diğer sosyal ağlarda ise, bağlantı paylaşımı, ilgi çekici makaleler yayınlama ve sohbetler başlatma anlamına gelebilir. Instagram'da, resimle başlar ve resimle biter. Bütün portal, insanların fotoğraflarını paylaşmasına izin vermek için oluştuldu. ( Bu yüzden kaliteli görseller ve ilgi çekici yayınlar paylaşmanız şart!.)

Çevrimiçi olarak ürün satıyorssanız bu özellikle doğrudur. bir araştırmaya göre, satın alma süreçlerindeki kararlılık paylarının %93'ü görsel görüntüye dayanıyor. Bu nedenle iyi görseller paylaşmak hayati önem taşımaktadır.

Mükemmel fotoğraflar çekmenin yanı sıra, Instagram içeriğiniz nasıl daha çekici bir hale getirebilirsiniz?

Bir tema (şablon) seçin .

En iyi Instagram hesapları altında yatan bir görsele veya renk tonuna sahiptir. Takipçilere, yanlızca ürünlerinizin ötesinde ilham veren veya ilgisini çeken bir içerik paylaşmanıza ihtiyacınız var.

Örneğin, Zırh altı hashtag "# IWILL" kullanır ve yayınları neredeyse daima fiziksel olarak üstesinden gelen engellerle ilgilidir.

Under Armour (@underarmour)'in paylaştığı bir gönderi ()

Zırh altındaki takipçiler ilham verici mesajlar için gelir ve zaman zaman küçük bir markalı reklam alırlar.

Profilinizin ne olursa olsun, Instagram hesabınız için genel bir tema bulmaya çalışın.

Stili ve konuyu değiştirin 

Tartıştığımız gibi, sadece ürünlerinizin fotoğraflarını paylaşamazsınız ve insanların satın almasını umarsınız. Takipçileriniz çabucak etkileşime girecek ve yenilerini çekme olasılığınız düşük.

Bunun yerine, paylaştığınız içeriğin çeşitlerini değiştirmek, takipçilerinizi mutlu etmek ve ilginizi çekmek için kullanmak istiyorsunuz.

Size bazı fikirler vermek için , AdEspresso nezaketinde iyi çalışan 6 içerik türü vardır :

  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC)
  • Sahnelerin arkasından gizlice göz atmak.
  • DIY projeleri ve sorunlara yaratıcı çözümler (ürünlerinizi kullanarak)
  • Influencer içeriği (yakında bu konuda daha fazla bilgi vericeğiz)
  • Motivasyonel görüntüler
  • Yarışmalar ve ödüller
Alıntı görüntüleri her zaman popülerdir ve orijinal bir fotoğrafa ihtiyaç duymazlar. Güzel bir arka plan üzerine ilginç bir teklif verin; kullanıcılar paylaşmaktan mutluluk duyacaktır.

Yardımcı araçları kullanın

Hepimiz tasarımda dahi ürünler değil. Ve iyi haber, olması gerekmez olmasıdır. Foundr Dergisi CEO'su Nathan Chan, daha iyi görüntüler yüklemenize yardımcı olan çok sayıda uygulamaya yaslanmasını öneriyor.

Foundr, yazılarını güzelleştirmek için Wordswag , Phonto ve Typorama kullanıyor . Diğer popüler seçenekler arasında Canva ve Piktochart yer alır .

Daha iyi resim içeriği oluşturmanıza yardımcı olacak 13 araçtan oluşan güzel bir liste .

6. Harekete geçirici mesajlar ekle

Harekete geçirici mesajlar (BTA'lar), kullanıcıya ne yapmak istediklerini söyler. İşte bir örnek:

Harekete geçirici mesajlar

İster kullanıcıların içeriği indirmesini, web sitenizi ziyaret etmesini veya satın almasını isteyin, netleşmeniz gerekir. İyi bir CTA onları onlara daha sonra ne yapmaları gerektiğini söyler.

Instagram'da biraz zor olabilir. Ağ yalnızca bir bağlantıya izin verir, biyografinizdeki bağlantı - resim altyazılarına, yorumları veya görüntüye bağlantı ekleyemezsiniz. Ve bir bağlantı olmadan nasıl CTA oluşturabilirsiniz?

Akıllı pazarlamacılar birkaç stratejiyi geliştirdiler:

"Biyografideki bağlantı"

Muhtemelen bunu görmekten biraz sıkılırız, ancak yanlızca bir yedek bağlantınız varsa, kullanıcılarınızın tıklamaları gerekir. En basit yöntem, onlara daha fazla bilgi bulabiliceğini söyleyerek biyografinizde ki, bağlantıya göz atmalarını söylemek.

Biyografideki bağlantı

Promosyon kodları

Görüntüye bir bağlantı koyamayacağınız için, kullanıcılara ihtiyaç duydukları diğer tüm bilgileri verin. Ne alabilirler, nereden satın alabilirler ve neden onlar (ne fayda görür)?

Promosyon kodları

Promosyon kodları mükemmel çünkü onları kolayca izleyebilirsiniz. Birisi Instagram kodunuzla her satın aldığında, satış kaynağını biliyorsunuzdur. Dolayısıyla, bağlantıyı kolaylıkla izleyemezsiniz, ancak yine de alıcı nerede geldiğini bileceksiniz.

Ve yorumlar gibi

Bu strateji Facebook ve Twitter'da da iyi çalışıyor. Takipçilerinizle hızlı bir anket yapın ve "beğen" veya "yorum" kullanarak oy kullanmalarına izin verin. Bu, profilinizle etkileşimi artırmanın basit bir yoludur ve çok fazla çaba sarf etmemektedir.

Alternatif olarak, kullanıcılardan yorum bölümünde "A" veya "B" yi seçmesini isteyebilirsiniz. Ayakkabı satıyorsanız, takipçilerinize en sevdikleri renkleri seçmelerini sağlayın. Üniversitedenseniz, basketbol takımının en sevdiği üniformasını seçmelerine izin verin.

Eğlenin ve biraz ilgi uyandırın. Fakat en önemlisi, takipçilerinin yaptıklarını yapmalarına yardımcı ol. Onların içeriğinizi paylaşmalarını istiyorsanız onlara nasıl yapılacağını gösterin. Onların satın almasını istiyorsanız, bunu açık ve kolay yapın.

7. Hikayeler anlat

Instagram kullanıcısıysanız, Öyküler özelliğini zaten biliyorsunuzdur . Beslemenizin üst kısmında bulunur ve aynı kullanıcıdan üst üste birkaç mesaj görmenizi sağlar.

Pazarlamacılar için harika bir hediye. Tüm mesajınızı tek bir görüntüde iletmeye çalışmanız gerekmez; bir anlatım yazmak için bir araya getirebilirsiniz.

Hikayeler Nedir?

Hikayeler, her zamanki Instagram yayınlarınızdan birkaç anahtar yolla farklıdır:

  • Bu görüntüler slayt gösterisinde birinden diğerine geçer.
  • Her görüntü 24 saat sonra silinir.
  • Resimler tam ekran olduğundan, başlık bulunmaz.
  • Diğer kullanıcılar yorumları göremiyor.
Ayrıca, takipçilerinizin yayınlarında daha yüksek görünmeye çalışmaktan endişelenmeniz gerekmez; tüm Hikayeler, uygulamanın en üstünde bulunur ve kullanıcılar, istedikleri içeriği bulmak için bunları arayabilirler.

Birkaç en iyi uygulama

Hikayeler, markaların bazı kişiliklerini gösterebilmelerine yardımcı olabilir veya ürünlerine bir anlatım uygular. İzleyiciler, resimlerinizi istediğiniz sırayla görürler. Onları böyle yapan şey ... hikayeler.

İşte birinci sınıf Hikayeler için birkaç ipucu:

  1. Farklı bir teklif sunun - Sadece her zamanki Instagram içeriğinizi birbirine bağlamayın. Bu içeriğin özelliğini hissetmek için gizli çekimlerinizi veya "Yaşamdan bir gün" göster.
  2. Anlatıya odaklanın - Hikayelere bir başlangıç, orta ve son vermeye çalışın. Bir kişiyi, yeri veya ürünü tanıtın, kullanıcının dikkatini çekin, sonra bir CTA ile onları yok edin.
  3. Gayri resmi Olun - Öyküler diğer Instagram içeriğinden daha samimi ve daha az parlak olma eğilimindedir. Bu kaba görünebilecekleri anlamına gelmez,  ama markanızın insan tarafını burada gösterebilirsiniz.
  4. Devralmayı deneyin - Yetenekli bir personelin gün içinde hesabını devralmasına ve kendi hikayesini oluşturmasına izin verin. Veya, iyi bir bağlantınız varsa, iyi bilinen bir etkileşim yaratıcısı daha da iyi olabilir.
Doğrulanmış bir hesabınız olması için şansınız varsa, Hikayeler'e bağlantılar ekleyebilirsiniz . Bu, kullanıcının sitenize çekmek için hızlıca erişim sağladığı harika CTA'lar için geçerlidir.

Farklı bir içerik stili oluşturmak için bu fırsatı değerlendirin. Dikkat çekerek oluşturulmuş zaman çizelgesi görüntülerinizi, manşet ötesi Öykü içeriğiyle dengeleyin. Bu çeşitlilik, kullanıcılarınızı daha uzun süre dikkat etmenizi ve umarım arkadaşlarınızla paylaşmanızı sağlar.

8. Etkilenen kişilerle çalışın

Etkilenenler endüstri VIP'ler ve sözleri alıcılarla uzun bir yol kat ediyor. İster Instagram varlığınızı inşa etmeye, ister satış yapmaya çalışıyor olsun, onaylamanız yalnızca ihtiyacınız olan şey.

Bunu yapmak için önce doğru kişileri belirlemelisiniz.

İyi etkileşimler şunları yapmalıdır:

  • Uygun bir kitleye sahip olun (aslında satın alabilir)
  • Endüstride sesli ve görünür olun
  • Onların takipçilerinin kararlarını etkileme geçmişine sahip olun.
Başka bir deyişle, aslında etkili olmaya ihtiyaç duyuyorlar. Sadece fazla takipçi yeterli değil.

Mention's Influencers Dashboard , onları kendiniz bulmak için harika bir araçtır. Markanızı veya sektörünüzü izlerseniz, Instagram'da kendileri hakkında yayın yapan en önemli kişileri gösterir ve doğrudan size ulaşmanızı sağlar:

Mention's Influencers Dashboard

Doğru olanları bulduktan sonra, artık bunu yapmanız gerekiyor. Etkilenenleri sizinle çalışmak için nasıl elde edebilirsiniz?

Ödemeniz gerekebilir

Zamanla, Instagram iyi ayarlanmış bir etki yaratıcı pazarlama makinesi haline geldi. Modeller, yaşam tarzı blog yazarları ve sanatçılar ciddi para paylaşım ürünleri yapıyor. Foundr Magazine'in Nathan Chan bu masayı Instagram Masterclass'da bizimle paylaştı:

Instagram Masterclass

Markanızın bu şekilde pazarlanması için size ciddi maliyetler gerekebilir, ancak bu sadece ihtiyaç duyduğunuz başlangıç ​​noktası olabilir.

Onlara yüzleşin.

Bazı etkileyenler, az miktarda ücretsiz eşya teklif ederek ikna edilebilirler. İlginç, heyecan verici ürünler satarsanız, ünlü tanınmış birçok kullanıcı bunları bir Instagram fotoğrafında giyinecektir.

Bu yaklaşım yeni bir şey değil; çünkü milyoner film yıldızlarına Oscar'da güzellik çantaları veriliyor. Markalar umutsuzca George Clooney'nin saatini giyerek görüleceğini umuyorlar.

Biraz tanıtımın karşılığında, hedef etkileyenlerinize sonraki sezonunuzun stoklarını sunun. Onların takipçilerinin alıcılarıyla eşleştiğinden emin olun ve işletmeniz büyümeye devam etsin.

"Gelir için pay"

Etkilenen insanlara atılacak paranın hepsinde yok. Bazen, sizinle benzer profilleri olan diğer kişileri ve markaları bulmak daha iyi; gelir payı, yorum veya bağlantılar karşılığında yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilirler.

Bu insanlarla çalışmak isterseniz  ve yapmalısınız onlara neler sunabileceğini anlamanız gerekir. Bunun Instagram ile de sınırlı olması gerekmiyor.

Belki Instagram hesabınız yenidir ancak gelişmekte olan bir Facebook topluluğunuz var. Facebook'ta onlara bağlanırsanız, Instagram'da bir şeyler söyler misiniz? Ya da belki beş tweet tercih ediyorlar?

Buradaki anahtar uzlaşmadır. Sırt sırta vermek anlamına gelebilir, kazanç payından verip gelir elde etmek gibi birşey bu.  Örneğin şu ürünün tanıtımını yap, satışını yaptığın ürün başı %10 al gibi.

Gelir için pay


Instagram pazarlamasına giriş sanatı.

Umarım bu yazı size Instagram stratejiniz için bazı yeni fikirler sağladı ve Instagram'ın markanız için daha iyi çalışmasının nasıl sağlandığını umuyordu. Şimdi bunları kullanmak için zamanı geldi.

### İyi şanslar! ###