Neden Sanal Gerçeklik Gözlüğü (VR), Pazarlamasının ve Reklamın Geleceği Olmayacak?



Pazarlama dünyasından çıkan sanal gerçeklik (VR) gözlükleri, bazen duyulmamaya yakındır, ayrıca VR işinde Google, Facebook, HTC, Samsung ve Sony gibi şirketler tarafından sektör yaratılması da en büyük kanıtıdır. Mercedes, HBO, New York Times (NYT) ve Lowes gibi markaların akılları bile VR  sektörüne takılmış durumda.
Bu şirketlerin erkenden VR sanal gerçeklik gözlüklerini benimseyenler için harcadıkları ve  yapılmış olan medya/reklam miktarı muazzam bir seviyedeydi, ancak bir VR kampanyası yapmak için medya'yı kullanmak muhtemelen sonsuza kadar sürdürülemez. (veya ortaya birisi çıkarda para bizim paramız kaarşiim derse) ozaman onlara diyicek bir lafımız tabiki de yok. Kafanız güzelmiş, güle güle kullanın deriz.
Peki ya bu durum nedir? VR sektörü yeni olduğu için umutlumu davranıyorlar? Bu konuyu bi araştırıp, göz atalım isterseniz.

Gündem'de olan hareketli sektör Sanal Gerçeklik Gözlüğü (VR)

Bu yıl toplam VR gelirinin 4.6 milyar doları bulması bekleniyor. Bu çok büyük bir toplam, şu anda VR kesinlikle yeni olduğunu düşünmek için birçok pazarlamacıyı yönlendiriyor. Tek sorun, bu gelirin çoğunun oyun endüstrisine ve cihazların üreticisine gitmesi. Şüphesiz ki Lowes veya NYT oyun için çok fazla VR reklamı yapıcaklar. Bu sayede, oyunların reklamını yaparak, hemde VR satışını yükselticekler. VR gelişmesi ile beraber, düşündüğümüz gibi VR için, tüm oyunları uyarlayacaklar gibimize geliyor. Sonuçta VR'da bir oyun sektörünü hareketlendiren parçalarından birisi.
Markalar kesinlikle kendi uygulamalarını yapabilir, ancak maliyet en çok engel oluşturan faktörler arasında yer alıyor. NYT'ye göre , bir marka için bir sanal gerçeklik ortamı üretmek çoğu kez $ 500,000'den başlıyor. VR'deki pazarlama harcamaları, dikeydeki toplam geliri etkilemez. Yani VR için geliştirilicek uygulamaların maliyetleri göz önüne alırsak, "Kemal Sunal'ın filminde ki gibi, dışarıdan tavuk arabasının camına ekmek banıcağız gibime gelmiyor da değil. 
Donanım ve Yazılım Tüketimi VR için Toplam Gelir
Resim kredisi: KZero Worldswide


CMO'ların tam bir % 26'sı, VR'nin (ve daha fazla artan isteğin, kısa süre içerisinde bununla karşılaşacağız) pazarlamacılar üzerinde en büyük etkiye sahip olacağına inanıyor. Vay canına  Bu çok fazla CMO'yu ifade ediyor ancak VR'ı çevreleyen tüm olumlu medyayla birlikte bu şaşırtıcı değil. Anonim bir şekilde, VR'nin bu iyimser görüşü dünyadaki birçok pazarlama konferansında konu haline gelerek sürekli tartışılır.
Pazarlamacıları etkiliyicek gelecek eğilimler 2020
                                                                 Resim kredisi: Ekonomist

Sanal Gerçeklik ve Bir sürü Umut.

Aşağıdaki resim, bir araya getirilen mazeretler ve umutlar gibi görünüyor. VR'de 'hepsi bir araya' gelen şirketler, medyayı mutlu etmek için gerçekleri örtpas etme ve CMO'ların önümüzdeki üç yıl içinde bu teknolojinin pazarlamacılar üzerinde en büyük etkiye sahip olacağını düşünmesinden yana. Pek çok kimse, tahmin edildiği gibi VR'ların patlamadığını itiraf ederken, bununla ilgili haberi olabildiğince pembe ve iyimser yapıyorlar.

TechCrunch, Samsung'un Galaxy Note 7'sini ve geçtiğimiz yıl VR'nin yanlış gittiğini ortaya koyma eğilimini tam anlamıyla suçlamak için gitti. Analistler, VR'nin geçen yıl 3.8 milyar dolar gelir elde etmesini öngördü Yaklaşık % 30'lardaydı. Eğer bu bir sınıf projesiyse kesinlikle C sınıfta kalmış olurlardı!

Sanal Gerçeklik Reklam Teknolojisi

Yukarıdaki görüntü, henüz net bir para kazanma modelinin olmadığını belirtmekle birlikte, aşağıda yerli reklamcılık teknolojisi satıcılarının farklı olmasından yanayız. Biz ortaya 300'ün üzerinde yerli reklam teknoloji şirketlerinin Out 2017 Yerli Reklam Teknoloji Peyzaj gibi, bizler VR için reklam yapan 3 satıcıya rastladık.

    • Amobee - Yerli ve yerli olmayan reklamlar sağlayan sağlam platform. Mobil, sosyal ve VR içerir.
    • Vertebrae - Sanal ve arttırılmış gerçeklik yerel reklam ağı
    • MediaSpike - VR yerel reklam ağı

    Böyle şirketlerin kurulması, bir pazarlama kanalı olarak VR için bir umut duygusunun olmasının anlamını taşıyor olacaktır. Ancak ne yazık ki, muhtemel seyircileri halen çok az ve küçük boyutludur ve yakın gelecek içerisinde de böyle kalacaktır.

    Sanal Gerçeklik Sadece Yutturmaca!



    VR, şimdiye kadar toplu kabulü yapmayı engelleyecek önemli bir ölümcül kusura sahiptir - kafa dişli. Hem erkekler hem de kadınlar, VR'ların saçlarına ne yaptığından şikayetçi tavırlar sergilerler. Çoğu kadın, ayrıca kafa dişlisinin tasarımının sağlamlığının başlarına düzgün şekilde oturmasını zorlaştırdığından şikayet ediyor. Bu endişeler aşağıdaki resimlerden anlaşılmaktadır.

    Sadece o azap VR'de bahsedilen şikayetler değil. Ayrıca, bu kadar büyük kafa dişli takmanın getirdiği toplumsal damgada (dalga geçme gibi) işin ayrı bir boyutu. Dürüst olmak gerekirse - insanlar bu teknoloji ile aptallara benziyor. Yine, aşağıdaki resimleri inceleyin.




     Resim kredisi: Flickr

    Resim kredisi: Geek.com



    Geçen hafta Facebook , Oculus Story Studio'yu kapattığını açıkladı Kamu nedenleri ve eğrileri var, ancak VR teknolojisinin yavaş bir şekilde benimsenmesinin onunla bir ilgisi olabileceğini anlamaya cüret yok. Sadece bir kaç yıl önce Oculus'u satın almak için 2 milyar dolar harcadılar.

    Buna göre, Facebook, üçüncü taraf içerik oluşturma stüdyolarıyla yatırım yaparak Oculus Mağazası için oyunsuz deneyimsel VR içeriği yaratmayı taahhüt etti. Bu, son aylarda Oculus'ta yaşanan bir dizi büyük değişiklikten sadece biriydi.

    Arttırılmış Gerçeklik İle

    Yukarıdaki şey aslında bir pazarlama kanalı olarak VR'nin sert bir eleştirisidir - ancak, gümüş bir astar vardır: VR, tam, göze batmayan AR'ye teknolojik köprüdür.
    VR ve AR arasındaki fark ufak görünüyor, ancak aslında bir tüketici ürünü açısından çok büyük. AR, VR'nin ekipmanının neden olduğu tüm sosyal kaygıları ortadan kaldırır.
    Aşağıda, AR yoluyla pazarlamanın nasıl işleyebileceğinin bir örneği verilmiştir. "Azınlık Raporu" filminden bir video klibi - Tom Cruise GAP'la dolaşıyor ve gömülü göz temasları yoluyla kişiselleştirilmiş bir yerli reklamını görüyor ve duyuyor.
    İzlerken gözlerindeki flaş'a dikkat edin. 
    Tom Cruise GAP

    Bu yazının başlığı, VR'nin pazarlama ve reklamın geleceği olmadığını savunuyor. Bununla birlikte, AR muhtemelen pazarlama ve reklamcılığın geleceğidir. Aşağıdaki grafikte AR'nin (koyu mavi ve turuncu renklerde) günümüzde neredeyse bir görüntü olduğu açıktır. Ancak, zaman içindeki büyüme eğrisine bir göz atın.
    VR / AR kurulu tabanı (M). Kaynak: Digi-Capital
    VR / AR kurulu tabanı (M). Kaynak: Digi-Capital
    Yakın gelecekte pazarlamacılar üzerinde en büyük etkiye sahip olacağına inanmak için CMO'ların% 26'sını kullanması gereken AR ve VR değil. Ne yazık ki, çoğu zaman, VR ve AR, verileri raporlarken ve potansiyel kullanımını düşünürken - VR / AR olarak anılırlar. Olmamalılardı. 
    Pazarlamacılardan yararlanabilecekleri üç çeşit AR vardır - mobil, gözlük ve vücut implantları.
    Azınlık Raporu örneği bir vücut implantasyonudur - muhtemelen bu teknolojiden çok uzakta olacağız. Öte yandan, gözlükler muhtemelen gelecekte çok uzakta olmayacak. AR sunan bir Google Glass benzeri cihazın hayal edilmesi kolaydır.
    Üçüncüsü mobil ve aslında zaten var. Sahnede 'Pokémon GO' patladığı zamanı hatırlıyor musun? Bu oyun, bir mobil cihazla iletilen bir AR örneğidir - biri gerçek dünyada onları çevreleyen şeyleri göreceklerini telefonuyla arar. Bununla birlikte, görünümü örten bir katman artışı mevcut (aşağıdaki örneğe bakın). Bir tüketici, AR fırsatlarını taramak için telefonlarıyla raflara bakan bir bakkalda bulunmakta olduğunu düşünün. Markalar bu yeteneği olan her türlü serin şeyi yapabilir.
    Pokemon Go Türkiye

    VR yutturmaca, umutlu veya şu an yeni mı? Bugüne kadar elde edilen kanıtlar beni pazarlamacılar için mutlak yutturmaca olduğuna inandırıyor. Bunun tek istisnası, özellikle VR ürünlerini düzenli olarak kullanan hardcore oyuncuları hedefleyen pazarlamacılar olacaktır. Bunun dışında, VR'yi yeni nesil pazarlama ve reklamcılığa - AR için teknolojik köprü olarak görüyorum.
    Dışarıdaki VR şirketlerine - yaptıklarınızı yapmaya devam edin ve sermaye turlarının akmasını sağlamak istediğiniz kadar çok döndürün. Bugünün VR'deki çalışması, Ar'ın gelecekteki pazarlama ve reklamcılık kanalı olarak güçlenmesine neden olacak.

    Konu hakkındaki düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız?.