Çalışanların Sosyal Medya'ya Katılımlarını Arttırmak İçin Taktikler

Çalışanların sosyal medya kullanımını arttırmaları için taktikler.

Casey Hall, Thomson Reuters'de İşletme İletişimi için Sosyal  Medya Merkezi'nin başında. Casey, bu bölümde Thomson Reuters'in çalışanların sosyal medya kullanmasına olanak tanımak için en iyi uygulamaları nasıl kullandığını anlatıyor.

Öneri: İşletmeler ve Ürün satışları yapan kişiler için, sosyal medya'nın ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu unutmamaları gerekir..

Çalışanların Sosyal Medyada Katılımlarını Arttırmak İçin Taktikler


Muhtemelen haber ve iş hizmetleri için Thomson Reuters adını biliyorsunuzdur. Fakat aynı zamanda finans, hukuk ve diğer B2B alanlarındaki profesyoneller için bilgi sağlayıcısı olduklarını biliyor muydunuz? Profesyonel müşterilerinizin müşterilerine daha iyi hizmet etmelerine yardımcı olmak ve en iyi cevabı bulmalarına yardımcı olmak için veri ve bilgilerden uygulanabilir bilgiler sağlarlar. Thomson Reuters, dünya genelinde 45.000 çalışanı olan bir kamu şirketidir.

Thomson Reuters'de Çalışan Savunuculuğu için İlk Hedefler

Thomson Reuters'deki çalışanların savunuculuk programı yaklaşık dört buçuk yıl önce başlayan sosyal satış programlarından kaynaklandı. Çalışanlar, LinkedIn'deki umutlarla bağlantı kurmanın ve kendi günlük konuşmalarını görmelerinin sağlandığını fark etti. Thomson Reuters, çalışanları için markanın mesajını paylaşarak veri bilimcileri, finans ve muhasebe profesyonelleri ağıyla çalışmaya teşvik ediyor

Çalışan savunuculuğu programı dahili iletişimde de yardımcı olur. Çalışanlar birbirleriyle etkileşime girer ve organizasyonun kendi bölümünde neler olduğunu paylaşır. Program, Thomson Reuters'in markalı sosyal medya kanallarını genişletmesine izin veriyor. Günümüzün sosyal medya dünyasında, bire bir katılım çoktur ve çalışanların savunuculuğu budur.


Thomson Reuters

Çalışan Savunuculuğu Programının Başlatılmasında Meydan Okumalar

Casey, program başlatırken karşılaştığı en büyük hatanın çok hızlı, çok büyük ölçekli olmaya çalıştığı nı yazıyor. Başlangıçta birçok insanın oturum açtığını gördüler, ancak platform kullanılmadı. Casey'in, henüz takograf işlemini tam olarak anlamamış olmasından kaynaklandığını söylediğinde etkinlikte önemli bir düşüş görmüşlerdi.

Yerleşik çalışanlara yapılan tek adımla, tarama, yürümek, yaklaşma yaklaşımına karar verdiler. Bunu, çevrimiçi ilgi çekme ve bunları gelecekteki savunucuları çekmek için örnek olarak kullanma ile ilgilenen çalışan gruplarını bularak gerçekleştirdiler. İnsanlar programın başarısını gördükçe, diğer çalışanlar da bu işe karışmak istediler.

Çalışanların Başlaması ve Çalışma Şekli

Çalışanın savunuculuk programı için yapılan eğitimin ilk adımı LinkedIn'deki eğitimdir. Casey, tüm dünyadaki çalışanlarıyla LinkedIn profillerini geliştirmeleri için Thomson Reuters'in Küresel Öğrenme Merkezi ile birlikte çalışır. Hedef, bir kere LinkedIn'i ele geçirip sonuçlarını görmeye başladıklarında, çalışanların savunuculuğu ve sosyal satış hakkında daha fazla bilgi edinmek için ilham alacaklarıdır.

Eğitim, çalışanlarımıza nasıl etkileşim kuracağını, içerik bulup paylaştıklarını ve içeriğini paylaşmalarını öğretir ve paylaşacakları şey hakkındaki yönergeleri onlara bildirir. Çalışanlar gerçek hayatta olduğu gibi davranmaya teşvik edilirler. GaggleAMP , çalışanların içeriğini olabildiğince kolaylaştırmak için önceden doldurmak için kullanılan platformdur. Şirket genelindeki gruplardan gelen içerikle dolu çeşitli içerik akışları vardır. Çalışanlar kendileri için alakalı herhangi bir akışa katılabilir, böylece tek bir tıklama ile bir yayın paylaşmaya devam edebilir.

Ekip Çalışması

Çalışan Savunuculuğu Programının Etkisini Ölçmek

GaggleAMP, paylaşımlar, erişim ve genel katılım konularında çok fazla veri sağlar. Casey, çalışanların katılımını toplu bir kanal olarak görüyor ve verileri markalı sosyal medya kanallarıyla karşılaştırıyor. Birçok durumda, çalışanların savunuculuk programı Thomson Reuters'in markalı sosyal medya hesaplarından daha fazla erişim alıyor.

Casey'in bize bıraktığı son nokta, liderliğin sosyal medyayla ilgisini çekmenin ne kadar etkili olduğunu gösteriyor. Programın önemini ortaya koymakta ve çalışanları paylaşmaya teşvik etmektedir. Çalışanları savunuculuk eyleminde bulunabilecekleri şekilde arkadaşlarınızla paylaşın ve teşvik edin.
Peki bu durumda konu hakkında sizin görüşleriniz neler?.