Dijital Dünya'da Varlığınızı Oluşturun Eğitim #2

Dijital Dünyada Varlığınızı Oluşturun Eğitim Konusu #2


Müşterilerin İnternet'te sizi bulmasını sağlamak için web sitelerinden yerel işletme girişlerine, mobil uygulamalardan sosyal medya'ya kadar uzanan çok çeşitli yollar var. Hedeflerinize en uygun araç web sitesiyse, bir web sitesinin nasıl işlediği hakkında temel bilgilere sahip olmalısınız. Daha da önemlisi, tasarım ve kullanılabilirlikle ilgili püf noktalarını bilmek, hikayenizi iyi anlatan ve müşterilerinizin ihtiyaç duydukları ürün veya hizmetleri bulmalarına yardımcı olan bir web sitesi oluşturmanıza olanak tanır.

1. İnternetteki Varlığınızı Seçmek

İnsanların sizi internette bulabileceği birden fazla yer var. Bu derste günümüzde internette var olmanın ne kadar önemli olduğuna bakacağız ve bazı yöntemleri işleyeceğiz, örneğin:

- Web siteleri
- Yerel işletme girişleri ve yorum siteleri
- Sosyal medya
- Mobil uygulamalar

Günümüzde artık herkes sosyal medya'da çok fazla zaman geçirdiği için bi markanın sosyal medya'da olması oldukça önemli özellikle son zamanlar'da video içeriklerini çok fazla tükettiklerine şahit oluyoruz bizde bu nedenle yıllardır devam ettirdiğimiz bloğumuza ek olarak iyi bir youtube kanalı ile video içeriği üretiyoruz. 

Bugünler'de online olmanın önemini çok iyi bildiğinize göre hemen konuya girerek başlayalım. Dijital dünya'ya geçmenin en bilinen yolu bir web sitesi hazırlamaktır. Eskiden web siteleri kim, ne, nerede sorularını cevaplamaktan fazla öteye gidemeyen online broşür niteliğindeydi. Günümüzdeki web siteleri ise, bundan çok daha fazlasını yapabiliyor. Siteniz tüketicilerin araştırma yapmasına, uzmanlarla sohbet etmesine, müşteri yorumlarını okumasına, video izlemesine, ürün satın alınmasına, sipariş takip edilmesine ve çok daha fazlasını gerçekleştirmesine yardımcı olabilir.

Dijital Dünyada Varlığınızı Oluşturun

Bir web sitesine sahip olmanın size yarar sağlayacağına karar verirseniz, düşüneceğiniz temel nokta işletme hedeflerinizi desteklemesi için hangi somut işlevleri gerçekleştirmesi gerektiğidir. Tümüyle bunun ayrıntılarını ayırdığımız bu dersi yakında sizlere sunucağız. Ancak şimdilik hedeflerinize doğrudan katkıda bulunmuyorsa günümüzün göz alıcı yeni teknolojileri hakkında endişelenmenize gerek yok. 

Elbette bir web sitesi olmadan da online olarak bir ticaret yapılabilir. Örneğin bir pastaneniz var ise, web siteniz olsun yada olmasın müşterilerinizin sizi bulmasını istersiniz. Geçen sefer canınız havuçlu kek çektiğin de ne yaptığınızı hatırlayın. Büyük bir olasılıkla yakınımda pastaneler gibi bir arama yaptınız ve seçenekleri gözden geçirdiniz. Arama seçeneklerinde belkide yerel bir pastanenin sitesini gördünüz yada yerel işetme girişlerinde iyi bir seçenekle karşılaştınız.

Bazı işletmeler dijital platformdaki varlıklarını oluşturmak için, yerel işletme girişlerini kullanırlar. Bunun için ise, Google My Business  veya Yandex reklam ürünlerinden yararlanırlar. Bu tür dizinler işletmelere açıklamalar, yorumlar, haritalar ve resimler gibi ayrıntı yayınlama olanağı sağlar. Bu girişler genellikle ücretsizdir ve kullanıcılar arama yaptığında işletmenizin sonuç sayfaların'da görüntülenmesini sağlamak için iyi bir yoldur. 

Yerel işletmelerin girişlerinin yanı sıra özellikle sizin gibi işletmelere yönelik yorum siteleride bulunabilir. Tüketiciler bu siteler'de görüş belirtebilir ve sizde bunları yanıtlaya bilirsiniz. Övgü içeren yorumlar sayesin'de, rakiplerinize karşı avantaj sağlaya bilirsiniz. Dijital varlığınızı oluştururken sosyal medyayı'da kullanabilirsiniz. Dünyanın dört bir yanında'ki tüketiciler web sitelerine ek olarak  bazen web siteleri yerine Facebook, Twitter, Google Plus sayfalarını kullanıyorlar. 
Dijital Dünyada Varlığınızı Oluşturun

Müşterilere online ortamda ulaşmanın bir diğer yolu ise, cep telefonları büyük olasılıkla cep telefonlarınıza uygulama veya oyun indirmişsinizdir. Bu uygulamaları kendiniz'de oluşturabilir ve müşterilerinize sunabilirsiniz. Uygulamalar müşterilerinizle bağlantı kurabilmeniz için, mobil cihazlarda GPS ve telefon gibi benzersiz özelliklerinden yararlanabilirsiniz.  Bir müşteri uygulamanızı telefon veya tabletine yüklerse mağazanıza yaklaştığında GPS sayesin'de ona özel bir fırsat gönderebilirsiniz.

Uygulamalar müşterilerinize anında sipariş verme olanağı bile sağlayabilir. Böylece müşteri mağazanıza geldiğin de sıra beklemeden siparişini teslim alabilir ve telefonunu kasadaki okuyucuya dokundurarak ödeme yapabilir. Mobil uygulamalar mevcut ve sık uğrayan müşterileri tekrar davet edebilir belki'de havuçlu kekin yanında bedava kahve içmeye teşvik eden bağlılık araçları olarak sıklıkla kullanılmaktadır.
Dijital Dünyada Varlığınızı Oluşturun

Özetleyecek olursak web siteleri, yerel işletme dizinleri, sosyal medya veya mobil uygulamalardan herhangi birini veya tümünü kullanıyor olabilirsiniz. Önemli olan müşterilerinizin ne yapmasını istediğinize karar vermek. Ardından bu hedeflere ulaşmanız için bir ortam hazırlamaktır. Bunlar hep birlikte dijital vitrininizi diğer bir deyişle müşterilerinizle online etkileşim kurduğunuz alanı oluşturur.

Tüm bu konuları ele alan derslerimiz mevcut, ancak kısa bir süre için web sitelerine odaklanacağız. Web sitelerin işleyiş şekli, uygun bir alan adı seçme ve kaydettirme ayrıca işletmenizin hdeflerini desteklemek amacıyla online ortamda yürütmeye karar verdiğiniz çalışmaları, dijital ziyaretçileriniz için mümkün olduğunca kullanıcı dostu bir hale getirme yöntemleri gibi temel bilgiler edineceksiniz. 

Derslerimizi okumaya devam ederseniz, tüm bunları ve daha fazlasını öğrene bilirsiniz.