GoDaddy'in Savunuculuk Programı ile Marka İyileştirme. [Podcast]

GoDaddy Savunuculuk Programı

 Bu haftanın konuğu GoDaddy'de Sosyal Medya savunma müdürü Stacey DePolo'dur. Stacey, dijital pazarlamada 20 yıllık tecrübeye sahiptir. Marka savunuculuğu, etkileyici pazarlama, müşteri deneyimi ve sosyal medya konularında uzmanlaşmış teknoloji markalı ayrıca yazarlar, sanatçılar, ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla çalıştı. GoDaddy'de Stacey, müşteri ve çalışanların savunuculuk stratejileri aracılığıyla marka imajını yükseltmeye odaklanmıştır.

GoDaddy

GoDaddy, dünyanın en büyük alan adı kayıt yöneticisidir ve 71 milyon alan adınına (domain'e) sahiptir. Şirket küçük ve bağımsız girişimlere'de adanmıştır, dünya çapında 16 milyondan fazla müşteriye sahiptir. Kurulduğu günden beri dünya çapında 14 ofisi bulunan ve 7 binden fazla çalışana ev sahipliği yapmaktadır. Stacey, ekibinin GoDaddy'in marka imajını nefret edilen bir markadan saygın bir markaya dönüştürdüğünü belirtiyor.

GoDaddy'de Savunuculuk Programlarının Etkisi

GoDaddy'deki çalışan ve müşteri savunuculuğu girişimleri, markanın itibarını nefretten hayranlığa dönüştürme ihtiyacından kaynaklandı. Program 150 kişilik bir ekiple başladı ve düşünce liderliğini geliştirmeye, nüfuz arttırmaya ve gerçek samimi ilişkileri güçlendirmeye yardımcı oldu. Marka sloganı ile uyum sağlamak için GoDaddy, çalışanların teknoloji kadınları, internetin geleceği gibi konularda paylaşacakları konulardaki mesajlarını blog ve haber bölümünden yayınlamaya başladı.

Bu durumda etkilenen pazarlama  ve savunuculuk programlarından daha elle tutulur bir biçimde fazla zaman tüketir. Stacey, "Savunuculuk ortanik ve büyük müşteri deneyimlerinden kaynaklanıyor" diyor. Bir müşteri, yüksek bir puanla memnuniyet anketini tamamladıktan sonra, hemen GoDaddy'i sosyal medya'da tavsiye etmeye başlıyor. 600.000'den fazla savunmacı GoDaddy hakkında bir inceleme veya konu paylaştı. Bu kampanyalar, erişimi genişletmek için kolayca birden fazla yabancı dile tercüme edildi.

marka itibar yönetimi

Stacey'in karşı karşıya olduğu en büyük zorluklardan biri ise, memnun olmayan müşterileri tekrardan geri kazanabilmekti. Ekibi her seferinde tek bir konu üzerine yoğunlaşmasını ve herkesin GoDaddy imajı ile aynı düşünceler ile hareket etmesini sağlar, daha sonra kişisel bir seviyede kitleler ile etkileşime girerler. Geri bildirimleri ve önerileri, şikayetleri dinleyerek kullanıcıların duygu ve düşüncelerini ölçerek, çabalarından sonra olumlu geri dönüş etkileri aldıklarını görürler.

GoDaddy'in savunucuları tarafından paylaşılan konular, inceleyen kişiler tarafından tarafından geri bildirimler gelir. Dolayısıyla, altı arkadaşı ve takipçisi olumlu marka yorumlarını ve tavsiyelerini okumak için bağlantılara tıkladı. Avukatların toplumsal mesajları, GoDaddy için yeni müşteriler kazanmak ve mevcut müşterilerin sipariş potansiyellerini arttırmak için yardımcı oluyor.

GoDaddy'de Savunuculuk Programı Başarıları

GoDaddy mobil ilk olan bir DIY web sitesi oluşturucu olan GoCentral'ı başlattığında, bu girişimi yaymak için savunucuları listeye aldılar. Web sitesini yayınladıktan sonra müşterilerin ürünü incelemesini istediler. Yorum yapan kişilerin %41'i bunu sosyal medyada paylaştı. Stacey, paylaşılan içeriğin inceleyen kişilerin yaklaşık dört tıklama aldığını belirtti. Yani örneğin ahmet bu içeriği paylaştığında, ahmetin profilinden 4 kişi bu içeriği incelemek için bağlantıya tıklamış oluyor. Paylaşım, müşterilerin beğenisine sunulur ve mevcut olanlarıda satar. GoDaddy, online savunuculuğun yanı sıra çalışan savunucularının konferanslarda konuşma yetkisine sahip olduklarını belirtiyor.

godaddy savunuculuk programı

Stacey, markaların marka bilinirliğini dinlemek ve analiz etmek için teknolojiyi kullanmanızı öneriyor. İnsanların itibarını kazanmak isteyenler, başkalarının duymasını istedikleri konuları anlatacak yeni ve yenilikçi yollar bulmaktadır. Yani demek istediği, markanızın konuşulabilir olmasını sosyal medya'da markanız hakkında insanların olumlu yönde paylaşımlar yapmasını ve diğer insanlara önermesi için, yenilikçi olmanız gerektiğini söylüyor. İtibar kazanmak için, birşey yapmadan önce ilk olarak kullanıcılarınıza sunun görüş ve fikirlerini alın. Kuruluşları, müşterileri ve çalışanları marka hikayenizi paylaşmaya teşvik eder. ( Şuan'da bizim GoDaddy'in bu haberini paylaşmamız gibi düşünün.)

NuggsforCarter'in inanılmaz öyküsü de dahil olmak üzere, GoDaddy'de savunuculuk olaylarında birkaç daha fazla örnek dinlemeyi ve bir savunma programı aracılığıyla marka imajınızı nasıl arttırabileceğinizi keşfedin.