Google, Chrome İçin Reklam Engelleyicisi Geliştiriyor.

 Google'ın kendi tarayıcısı için, geliştirdiği reklam engelleyicisi hakkında derin bilgiler! [Bu kurallara uygun olmazsanız, reklam hesaplarınız tamamen kapatılacak]

Goole, dijital pazarlama sektörü için önemli etkilere sahip olabilecek olan Google Chrome'a reklam engelleme algoritması geliştridiklerini açıkladı. 

Şirketin reklam ve ticaret kıdemli başkan yardımcısı olan resmi Google bloğu aracılığıyla Sridhar Ramaswamy tarafından açıklanarak şöyle denildi.

" 2018 yılının başından itibaren Better Ads Standarts ile uyumlu olmayan web sitelerinde Chrome tarayıcısı için, reklamları göstermeyi durdurmayı planlıyoruz. Ayrıca, Google'a ait olan veya Google tarafından sunulan hizmetleri de kapsayacaktır. (Blogger v.s v.s)."

 Chrome masaüstü web tarayıcısı üzerinde yaklaşık %41,6 pazar payı ile mobil kullanımı artarken reklam bloklarının kullanımı masaüstü taracıyılarda belirgin bir şekilde ön plana çıkıyor. ( mobil cihazlarda %18'e karşı %1 oranında ) bu rapor Meeker İnternet Yaklaşımları raporudur. Google, masaüstündeki kullanıcı endişelerini ve rahatsızlıklarını ele alarak, reklam engelleyicilerin mobil cihazlarda yükselişini önlemeyi ve gelirleri için pazar üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmayı istiyor.

reklam engelleyiciler

Google, özellikle hangi reklamların cezalandırılacağı konusunda, kendilerinin kurucu üyesi oldukları Daha İyi Reklamlar Koalisyonu  tarafından yapılan araştırmalardan bahsediyor. 

 Ramaswarmy tarafından açıklandığı gibi:

" Çevrimiçi içerik yaratıcılarının büyük çoğunluğu çalışanlarını reklamcılıkla finanse ediyor. Bu, sitelerinde yayınlanan reklamların çekici, kullanışlı ve ilgi çekici olmasını istiyorlar, yani aslında insanların görmesini ve etkileşimde bulunarak geri dönmelerini istemektediler. Ancak gerçek şu ki, insanların web'de rahatsız edici reklamlarla karşılaşması çok yayın bir durum. Örneğin, müzik beklenmedik bir şekilde çalmaya başlıyor veya sayfadaki içeriği görebilmeniz için on saniye beklemenizi sağlıyor. Bu sinir bozucu deneyimler, bazı kişilerin tüm reklamları engellemelerine ve içerik oluşturmayı finanse etmeye yönelik reklamlara bağımlı içerik oluşturanlara, gazetecilere, web geliştiricilere ve video tasarımcılarına büyük zarar verir. "

Son bir kaç yıldır, reklam engelleme çevrimiçi pazarlama için resmen bir azap haline geldi. Daha fzla insan çevrimiçi olarak zamanlarının çoğunu harcarken reklam engelleme araçları arama yollarına başvuruyorlar.

Araştırmaya göre ( masaüstü ve mobil kullanımı için yukarıdaki verileri birleştirerek) tüm web kullanıcıların yaklaşık şimdi %11 reklam engelleme yöntemini kullanıyor ve bu oran bir önceki yıla göre %30 artmış bulunmakta. Ayrıca, özellikle reklam engelleyici kabul etme oranı, büyük teknoloji devleri için çekirdek küresel pazarların bazılarında istikrarlı bir şekilde artıyor.

Üst fotoğrafta görmüş olduğunuz gibi Adblock Kullananların Global Haritasıdır. Kaynak raporu:  PageFair Adblock raporu 2017

Hem Facebook hem de Google'ın, gelirlerinin büyük çoğunluğunu oluşturduğu  toplam dijital reklam harcamalarının %77'sini kapsayan ve bu orana doğru yaklaşan bir reklam engelleyici kullanımı, oldukça endişe kaynağıdır. 

Bunu engellemek için, Facebook reklam engelleyicileri engelleme konusunda çalışmalar yaptı, Google ise, reklamları hala gösterilmesini sağlamak üzere kendi platformunda sayfaları cezalandırmak için çeşitli çabalar sarf ediyor. Genel olarak, cezalandırmak istediği sayfalar, Pop-up reklamlar gibi kötü reklam deneyimleri sunan siteler olucaktır.  Bu girişimlerin her biri karışık sorgular ortaya çıkarıyor, ancak Chrome seçenekleriyle, Google'ın reklam kalitesini arttırmasına ve reklam engelleyicilerin kullanımının azalmasına yardımcı olabilmek için güçlü bir önlem alma hazırlıkları içerisin de bulunuyor.

Belirtildiği gibi Google ve Facebook, geçen yıl bir dizi önden gelen uluslararası ticaret dernekleri ve çevrimiçi medyada yer alan şirketler ile ortak olarak kurulan Daha İyi Reklamlar Koalisyonu üyesidir.

Grubun amacı, temel olarak reklam içeriğinin rahatsız edici yanlış kullanımlarından kaçınmak için bilgi ve kaynaklarını bir araya getirerek reklam engellemesinin kaldırılmasıyla mücadele etmek ve çevrimiçi reklamcılık için yeni global standartlar geliştirmek ve uygulamaktır.

Google Reklam Engelleyici geliştiriyor

Gruner + Jahr'ın Genel Müdürü ve Koalisyon üyesi Oliver von Werch'e göre:

" Bu Koalisyonun büyüklüğü, birleşik endüstri çapında bir çabanın tüketicilerin istediği değişikliği sağlayacağına olan inancımızın altını çiziyor " dedi.

Koalisyonun varlığı için, bu kullanıcıları reklam engelleyicileri kullanmaya yönlendiren şeyleri bulmak için bir plan hazırlıyıcağız ve ardından bu deneyimleri ortadan kaldırmak için çabalayacağız.

Ayrıca, Şubat ayında, Google'ın sahibi olduğu YouTube'un daha sinir bozucu dijital reklam tekliflerinden bir tanesi olan  ve video yayınlanmadan önce 30 saniye boyunca izletilen reklamların kaldırılması gerektiğini söyledi. Geçtiğimiz ay Facebook,  içerisinde reklam dolu olan sitelerdeki içeriğin erişimlerini azaltmak için, kendi platformları üzerinde yeni bir algoritma önemli aldığını duyurmuştu. Bu duyuruların hiçbiri Koalisyon'un oluşumunun doğrudan bir sonucu olarak gelmese de, her ikisi de Koalisyon'un araştırmasıyla sorunlu ve eyleme yol açan yaklaşımlar ayrıca reklam içeriğine geri dönüş sağladı.

Tabi ki, hangi reklamların gösterileceği  ve gösterilmeyeceğini Google'a kontrol sağlayabilmeleri de reklam piyasasında diğerleri için bir avantaj haline gelebilir. Örneğin kendi tekliflerinin değerini artırabilmek için google dışı reklamların engellenmesine başlayabilirler. Bu düzenliyici kurumların şüphesiz izlemesi gereken bir yoldur, ancak dengede Chrome engelleyicinin genel ileri gücü ve amaçları mantıklı ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaya yardımcı olabileceğini düşünüyoruz.

Markaların yeni değişim için hazırlanmalarına yardımcı olmak için, Google, yayıncılara Better Ads Standartlarının kendi web sitelerine nasıl uygulandığını anlamalarına yardımcı olacak yeni bir Reklam Deneyimi Raporu da duyurdu.


Araç, yayıncıların sorunları bulmalarını ve düzeltmelerini kolaylaştırmak için Google'ın sistemlerinin sorunlu olarak tespit ettiği can sıkıcı reklam deneyimlerinin ekran görüntülerini ve videolarını gösterir.

Google ayrıca, yayıncıların bir reklam engelleyici kullanan ziyaretçilere "sitelerinde reklamları etkinleştirmesine veya tüm reklamları kaldıran bir geçiş ücreti ödemesine" davet ederek özelleştirilmiş bir mesaj gösterebilmelerini sağlayan "Finansman Seçenekleri" adlı yeni bir girişim ekledi bu site yeni Google Contributor aracılığıyla sağlanabilecek.

Bu önlemlerin nasıl uygulanacağı ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yardım edip etmediğini görmek ilginç olacaktır.

Google'ın yaptığı duyurular, reklam engelleyicilerin dijital pazarlama için ciddi bir endişe olduğunun altını çiziyor ancak aynı zamanda büyük oyuncuların kullanımlarını sınırlamak için önlem alabilecekleri önlemleri var. Şu anda %11'lik kabul görülen ve kullanılan reklam engelleyicileri bir endişe kaynağıdır, ancak reklam engelleyecileri tamamen kaldırmak yerine Google ve Facebook temel sorunlara ve öncelikle reklam engelleyicilerin kullanılmasına yol açan sorunlarla ilgileniyor; bu yaklaşım ise çok daha doğru ve sürdürülebilir bir yaklaşım.

Ve eğer bu müdahaleci, üstteki reklamların üstüsinden gelebilirlerse, web bunun için daha iyi bir çevrimiçi ortam haline gelecektir.

Google'ın Chrome reklam engelleyicisi 2018 yılının başında piyasaya sürülecek. Finansman Seçenekleri artık Kuzey Amerika, İngiltere, Almanya, Avustralya ve Yeni Zelanda'daki yayıncılar tarafından kullanılmaktadır ve bu yılın ilerleyen aylarında diğer ülkelerde kullanıma sunulucaktır.