Instagram, Hikayeler Bölümüne Reklam Seçenekleri Ekledi.

Hikayeler Bölümüne Reklam Seçenekleri Ekledi.


Instagram, hikayeler akışına yeni doğrudan tepki verebileceğiniz reklamlarını eklemesiyle yavaş yavaş reklamcılık potansiyelini geliştiriyor.

İlk olarak AdAge tarafından bildirilen yeni doğrudan yanıt reklamları, Instagram'ın Kasım ayında hikayeler içeriği için doğrulanmış kullanıcılara sağladığı "Yukarıya doğru kaydırın" istemcil reklamını tanıtmıştı.
instagram hikayeler

Bu reklam kullanım seçeneği daha sonra  daha fazla kullanıcıya sunulmaya başladı, raporlar, 10 milyondan fazla takipçisi olan tüm kullanıcıların hikayelerine kaydırılabilir bağlantılar ekleyebileceğini önermişti, ancak herhangi resmi bir açıklama bulunmuyor. Bu yeni kayıdırılabilir reklam bağlantısı seçenekleri oldukça etkili olabilir. Ancak bağlantı eklemek için organik bir yöntemin aksine bir reklam olarak herkes tarafından kullanılabilir. 

MarketingLand'ın bildirdiğine göre, yeni kaydırılabilir bağlantı reklam seçeneği, Facebook'un reklam API'si yoluyla Facebook'un self servis reklam satın alma araçları, Reklam yöneticisi ve Reklam Editörleri tarafından kullanımınıa sunulabileceğini belirtiyor.

instagram hikayeler reklam bağlantısı


Kullanıcılar arasında hızlıca  yayılan hikayeler arasındaki, hikayeler reklam bağlantı reklamları tek bir dikey fotoğraf veya en fazla 15 saniye uzunluğunda dikey bir video'ya eklenebilir durumda. Ekranın alt kısmında (yukarıdaki ilk örnekteki gibi), kullanıcıların hemen harekete geçmesi için bir talimat olacaktır. 

Instagram hikayelerde kaydırlabilir bağlantı düğmeleri için seçenekler aşağıdaki gibidir.

  • Şimdi Uygula
  • Şimdi Rezervasyon Yapın
  • Bizimle iletişime geçin
  • Şimdi bağış yap
  • İndir
  • Daha fazla bilgi edin
  • Mesaj göster
  • Zaman iste
  • Başlama sırası
  • Şimdi satın al
  • Kaydol
  • Daha fazla izle
 Instagram Hikayeler, Facebook'un en başarılı Snapchat klonudur ve 200 milyondan fazla kullanıcı zaten hikayeler içeriğiyle her gün ilgilenmektedir. Bu durum göz önüne alındığı zaman Instagram'ın bu aracı kullanarak daha fazla marka kazanması için daha gelişmiş reklam ürünleri ve seçenekleri sunması ve Snapchat'tan insanları uzaklaştırması bu şekil de oldukça mantıklı bir hareket.

instagram reklam ekleme özelliği

 Ayrıca yakında bir çok farklı reklam seçenekleri ve özelliklerinin ekleneceğinin bir sinyali olarak düşünebilirsiniz. Platform kullanıcı deneyimini bozmamak için bu yeni araçları yavaş yavaş devreye sokuyor ancak Instagram'da çok daha doğrudan bağlantı seçenekleri ve direk trafik çekmek için yeni özelliklerin de gelmesi çok fazla uzun sürmeyeceğe benziyor. Tahmini olarak biyografi'deki bağlantı seçeneğini kaldırarak, oraya trafik çekebilmeniz için ziyaret et  düğmesi eklenebilir gibimize geliyor.

Bu ayrıca, hikayelerde'ki diğeri kullanıcılardan bahsetme seçeneği kullanan markalar için önemli gelişmeler olan hashtag'lar ve yer etiketlerinin kullanılmasıyla hikayeler içeriğinin daha fazla kullanıcıya ulaşabilmesi adına yeni eklenen kapasiteye ek olarak geliyor.