Marka Stili Rehberi

Markalar İçin Stil Rehberi ( Önerileri Dikkate Almanızda Fayda Var )


Küçük işletmeniz büyüdükçe, pazarlama araçları da o kadar fazlalaşır. Bu araçlar ise, kartvizit'den tutun web sitelerine kadar uzanır. Küçük olan işletmelerinizin pazarlama teminatlarıyla alakalı olduğunu ve hızlı bir şekilde büyüme oranlarının arttığını görebilirsiniz.

Bu noktaya gelmeden önce ise, bilmeniz gereken bir kaç şey var matbaa baskı ürünleri ve dijital pazarlama varlığınızın koordine edilmesini sağlamak ve işletmenizin doğru ve profesyonel bir şekilde temsil edilmesini sağlayabilmeniz için ilk önce bir marka stili kılavuzu hazırlamanız oldukça akıllıca olacaktır. 

marka stili rehberi

Marka stili kılavuzu nedir ?

Öncelikle marka stili kılavuzu hakkında bilgi verelim.Bir marka stili kılavuzu, görsel kimliğinizde'ki unsurların bir kataloğunun yanı sıra işletmeniz ve markanız için yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenlerin bir listesidir. Örneğin bir logonun nasıl ve nerede kullanılacağı hakkında fikirler gibi düşünebilirsiniz.  

Bu marka stili kataloğun'da genellikle her tasarımlarınız veya kampanyalarınız için logonuz, yazı tipiniz, renkler, marka sloganı ve bunları nerelerde ne zaman kullanacağınız hakkında örnekler bulunmalıdır. Bu gerekli araçları, markanız hakkında sunum yaptığınız zamanlarda sunum yapacağınız ortama göre fikir oluşturabilmek adına hızlı ve genel bir bakış açısı sağlamak amacı ile oluşturmalısınız. 

Baktığınız zaman bu oldukça size zor gelebilir, ancak bu düşündüğünüzden daha kolaydır. Hizmet veren bir küçük işletme olarak, kılavuzunuza koymanız gereken araçların %95'ne sahip olmanız gerekiyor. Bu çabanızın, marka stili rehberinin küçük işletmenizin kuzey yıldızı olarak hareket etmesi ve gelecekte pazarlama ve marka kararlarınızı daha kolay bir hale getirebilmeniz için oldukça fayda sağlayacaktır bu nedenle bu konuya zaman ayırmaya değer. 

Serbest çalışan veya üçüncü taraf satıcılar ile çalışıyorsanız marka stili kılavuzu sizin için de kullanışlıdır. Bu dökümandan, iş ortaklarınız marka varlıklarınızı doğru yerde nerede ve ne zaman kullanabileceklerini çok iyi biliyorlar. (Bunları göz önünde, bulundurun.)

Marka stili rehberimizi bir araya getirmek ve oluşturabilmeniz için lütfen cesaret edin. Sandığınız kadar da zor bir şey değil.!    " Zoru başarırız, imkansız zaman alır " bir dost..

marka stili rehberi nasıl olmalıdır

Peki ya marka stil rehberinizin nelere ihtiyacı var?

Küçük işletmeleriniz için yararlı ve uygulanabilir bir rehber oluşturabilmek için hazır olan aşağıdaki beş kritik bilgiye ihtiyacınız olacaktır. ( Gözünüzü kulağınızı iyi açın. )

Marka Misyonu

İşletmenizi başlattığınızda, büyük olasılıkla işletmenizin neyle alakalı olduğunu ve sektör rekabetinin nasıl olduğunu açıklayan bir misyon veya vizyon ifadesi yaratmışsınızdır. Misyon görüşünüzü marka kılavuzunuza eklemek oldukça mantıklıdır, çünkü markanızın kendisini nasıl tanıttığını, hangi müşteriye ulaşmaya çalıştığınızı ve işletmenizin temel ideallerinin rengini belirler. Bu bileşenlerin her biri marka kimliğinizin ayrılmaz bir parçasıdır.

bakış açısı önemlidir

Görev beyanınızı yazarken, benzersiz satış önerisi  politikalarınızı tanımlamış olabilirsiniz. Bu marka stil rehberinizde yer alması gereken marka bulmacasının bir parçası olarak düşünebilirsiniz. Benzersiz ve özgün olmanız başarınızın en önemli temelidir. Bu nedenle, politikanızı  tutarlı bir şekilde dahil etmek için hem görsel olarak hem de dijital pazarlama ürünlerinizi göstermek, itibarınızı geliştirir ve markanız için kitleniz üzerinde kaliteli bir imaj edinmiş olursunuz. Markalaşma, tanınma ile ilgilidir, ve politikalarınız tanınmanız ve marka olma yolunda ilerlemeniz için büyük rol oynamaktadır. 

Marka misyonunuz, değerleriniz ve politikalarınızın pazarlama içerikeri olmadığını, ancak her pazarlamanın temel bir parçası olduğunu biliyoruz. Bunlar genel olarak markanızın kimliğini ve imajını belirleyecek ve platformu yönlendireceği için kapsamlı geniş bir marka stili kılavuzu için en önemli konulardan birisidir.

Logo

Logonuz, işletme markanızın görsel temsilidir ve bir stil rehberinde en can alıcı noktaya sahiptir. Logonuzu da dahil olmak üzere, sektörünüzü temsil ettiği bir açıklayıcı fikri olmalıdır. (Yaratıcı ol.)

Bir stil rehberinin iç ve dış ortaklarınız için eğitimsel ve uygulanabilir kaynak olması amaçlanmaktadır; bu nedenle açıklamalara ve bilgi vermeye her zaman hazırız. Bu yüzden, logonuzu yaratırken yaratıcılığı en üst düzeyde düşünerek, yaratıcılığın yaratıcısı olun sizi ve markanızı çok iyi bir şekilde temsil edebilmeli. Ayrıca, size basit, ve bir o kadar da kaliteli logo ve logonun açıklamasını örnek olarak gösterelim. 

''Armut.com | Logosu, armut ve açıklaması ise Hizmet piş, ağzıma düş. ''

Logonuzun anlamının ötesinde marka stili rehberiniz, logonuz için onaylanmış ve onaylanmamış kullanım örneklerini de içermelidir. 

Örneğin, belirli boyut oranları, renk geçişleri, siyah renkte, beyaz renkte, logo spesifikasyonlarını sağlamak, pazarlama araçlarınızın arasında tutarlılığın korunmasına yardımcı olacaktır. Stil kılavuzunda istediğiniz kadar çok varyasyona sahip olmaktan hiç bir zaman çekinmeyin.

Aşağıda ki  Elle & Co.'nun marka stil kılavuzu, logo bölümleri basit ve anlaşılması kolay bir şekilde  ifade edilmiştir.

marka stili rehberi
Bu iki sayfadan, marka logoları onaylı bir şekilde logolarını nasıl kullanacaklarını herkes anlıyor. Bir ton bilgi barındıran sizler için örnek bir marka stil rehberi örneği.

Logo rehberinizde açıkça belirtilmiş tanımlanmış logo parametrelerinizle, markanızın bir bröşürde veya sosyal medya profilinde kullanılıp kullanılmadığına bakılmaksızın oldukça sağlam kalıcaktır.

Renk Stilleriniz

Logonuzun dışında, markanızın muhtemelen tanımlanmış renk paketinde bir kaç (ideal olarak) üç renk bulunması gerekir. Bu renkleri marka stil rehberinize ekleyin. Renk adlarını (varsa), renk örneğini ve renklerin kodlarının html kodlarını ekleyin. Örneğin ( #ffff ) gibi.

Logonuzun çok benzer bir şekilde, pazarlama araçlarınızda aynı renkleri kullanmanız saygın bir marka imajı yaratabilmeniz için kilit ve net sonuçtur. Onayladığınız, renklerinizi ve ilgili bilgilerin stil rehberinizde  olması, hata yapma olasılığınızın az olduğu anlamına gelir.

Scrimshaw Coffee  renk paket sayfasını estetik açıdan sevindirici ve stil rehberinde kullanılabilir hale getirdi. Onların beş adet rengi belirgindir ve her biri bir baskı veya dijital kapasitede kullanılacak gerekli bilgileri içerir. ( Örneğin mavi renk sosyal medya'da kullanılacak, gri renk pazarlama'da kullanılacak gibi düşünün.)

Scrimshaw Coffee


Mükemmel renk takımını bulmak zaman alıyor, bu nedenle stil rehberinizi renk paketiniz için bir olmazsa olmazınız gibi kullanın. Uzun vadede onları tek bir yerde tutarak zaman kazanın, çevrimiçi ve çevrimdışı marka varlığınız birbirine bağlı olacaktır.

Matbaacılık

Tıpkı marka renkleriniz gibi, güvenilir bir marka oluşturmak için her zaman aynı font (yazı biçimi) paketi kullanmanız gerekir. İster kartvizitinizi veya web sitenizi tasarlarken, markanız gibi gördüğünüz bir veya iki yazı tipi (font) seçtiniz; Bunlar kesin olarak onayladığınız yazı tiplerinizdir.

Bildiğimiz gibi, marka stili kılavuzu için ne kadar çok bilgi o kadar iyi, bu yüzden kendiniz için en iyi olan web sitesi oluştururken veya broşür tasarımı yaptırırken birincil veya ikincil yazı tiplerinizi kullanın farklı font (yazı tipleri) kullanmayın. Yazı font biçimlerine ve yazı tipi boyutlarına sahip olduktan sonra bunları unutmadan, rehberinize ekleyin. Karışıklıktan kaçınmaya çalışın, markanız için uygun ve sizi temsil edebilecek okunabilirliği kolay olan fontları tercih edin. Bu gibi font kullanım örneklerinin, gösterilmesi oldukça önemlidir.

Font için fikir mi lazım, o zaman aşağıdaki örneğe göz atın ve font (yazı tipi) karışıklığının ne anlama geldiğini ve doğrusunun ne olduğuna karar vermeniz için size büyük kolaylık sağlayacaktır.

yazı tipi font seçimi



Yazı tipi adları, stilleri ve kullanım durumları (ana yazı tipi, başlık vb.) hepsine dikkat edilir ve artık bu yazı tipi stilinizi belirlediyseniz, font paket seçiminiz tamamlanmış demektir. Tercih edilen tipografinizi anlaşılır şekilde sergilemenin harika bir örneğidir.

Tavsiyeler / Öneriler

Sektörünüze bağlı olarak, işletmeniz markalaşmada birçok resim kullanmaya daha yakın olabilir. Ne olursa olsun, onayladığınız bir düzüne resim (tercih olarak orjinal resimler) ve markanıza uyacak bir biçimde  resim şablonlarını tercih edin. Markanız için uygun strateji alanlarının belirlenmesi, gelecekteki fotoğraf seçimlerinde yardımcı olur ve tahmin ettiğiniz gibi markanızdaki tutarlılığı gösterir. Bu da markanızın imajı için, oldukça iyi bir tercih ve adımdır.

Bazen marka stil kılavuzlarında, ilham verici kaynaklar, markanın görsel kimliğini yansıtan görüntüler ve grafikler içeren Pinterest panoları gibi arşiv tutmanız oldukça faydalıdır, her zaman yaratıcılığınızı geliştirebilmeniz için buda güzel bir fırsattır. Eğer işiniz için bu, şekilde bi plan proje çizmek içinize siniyorsa, hiç vakit kaybetmeden bu bilgiyi de değerlendirin diyoruz.

GlowSystem, stil rehberinde bir görüntü/grafik bölümü yerine ilham verebilecek sayfa oluşturdu.

GlowSystem


Üretmeye çalıştıkları yaratıcılığı açıkça görebilirsiniz ve bu marka için hangi resim türlerinin uygun olduğunu kolayca anlayabilirsiniz. Tam da bir görüntü bölümünün amacı budur. Yüzlerce görüntülere ihtiyacınız yoktur, ancak markanızın farklı ilgi alanlarını ve değerlerine yakın bir kaç görüntü yeterlidir. 

Marka Sloganları

Marka sloganlarınız logonuz gibi, somut bir araç değildir. Ancak marka kimliğinizin önemli bir parçası olmaya her zaman devam etmektedir. Marka sloganı pazarlama sektörünüze uygun bir biçimde olması gerekir. ( Alakasız sloganlar kullanmaktan, kesinlikle kaçının. )

Stil rehberinizin bu bölümünde, markanız için örnek metin ( broşür veya web sitesi içeriği ) düşünün. Anahtar kelimelerinizi ve bazı gereken konuların başlıklarını ekleyin. Kullanılmayacak kelimeler listesini eklemek, anahtar kelime kullanımınız için oldukça fikir verebilecek bir kaynak olabilir.

Mümkün olduğunca çok yönlü düşünün, işiniz için kim yazıyor olursa olsun, sloganınız markanız ile alakalı benzer olsun. Temel bilgilerle başlayın ve alakasız her şeyden uzaklaşın ve kurtulun. Marka yönergeleri bir şirket büyüdükçe, gelişmeye yöneliktir. ( Büyüdüğünüz sürece, marka kimliğinizi daha da fazla ) geliştireceksiniz. Bu nedenle sadece tek bir marka rehberi ile sınırlı kalmayın. İşiniz için alakalı ve yararlı kalmasını sağlamak için tekrar gözden geçirilip ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar sağlamak sizin için oldukça faydalı olacaktır. Siz gelişirken (kendinizi) de geliştiriyor olacaksınız. Fikir üretkenliğiniz ve yaratıcılığınız da gelişecektir. ( Bu iyi haber! :) )

# Hadi şimdi, marka stili rehberi oluşturmak için hazırsın!  İyi şanslar.