Mobil Pazarlama

MOBİL PAZARLAMA


Günümüzde Android akıllı telefon kullanımının hızla artmasıyla birlikte mobil olarak online faaliyetler de hız kazandı. Çünkü artık eskisi gibi online işlemler sadece bilgisayar aracılığıyla yapılmıyor, telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlar üzerinden de yapılabiliyor. 

Bu nedenle dijital pazarlamada kendini son zamanlarda fazlasıyla gösteren bir dal daha çıkmış oldu. Mobil pazarlamacılık adını taşıyan bu dal, gelecekteki en sistematik ve en yaygın pazarlama yöntemleri arasında gösteriliyor.

Mobil Pazarlama Nedir?


Mobil pazarlama veya İngilizce ismiyle “mobile marketing”, müşteriler ile tüm mobil cihazlardan iletişim sağlanabilen pazarlama yöntemidir. Mobil dediğimiz platform oldukça geniş bir altyapıya sahiptir. Bu sebeple de bizlere çok büyük kitlelere erişme olanağı sunuyor. Şimdi en sık kullanılan mobil pazarlama tekniklerinden bazılarını inceleyelim.
mobil dijital pazarlama

SMS/MMS Mesaj Bilgilendirme Sistemleri


Firmalar kendi tanıtımlarını en iyi şekilde yapabilmek için mobil pazarlama tekniklerinden olan mesaj bilgilendirme sistemini fazlasıyla kullanırlar. Günümüz şartlarında hemen herkesin bir adet cep telefonu bulunuyor. Bundan dolayı da cep telefonlarına gönderilen kapsamlı SMS veya MMS mesajları çok büyük bir kitleyi bilgilendirmek için yetiyor da artıyor bile.

Mobil Siteler


Tarayıcılar bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda farklılık gösterirler. Bu farklılık mobil cihazlar ile bilgisayarlar arasındaki işletim sistemi, ekran boyutu ve hafıza kapasitesi gibi değişkenlerden kaynaklanmaktadır. Siz bir web sitesi oluşturduğunuzda ve bunu responsive (mobil uyumlu) hale getirmediğinizde, mobil aygıtlardan giriş yaptığınızda istenilen verimi alamazsınız. 

Çünkü bu web sitesi bilgisayarlara göre tasarlanmıştır, mobil cihazla giriş yapıldığında da bilgisayar tarayıcısındaki gibi algılanacak ve istenilen görünüm/tema vs. görülemeyecektir. Bu nedenle web siteleri oluşturulurken responsive duruma getirilerek mobil aygıtlar için de kullanım rahatlığı sağlanmalıdır.

Mobil uygulamalar ve pazarlama

Mobil Uygulamalar


Şirketlerin çoğu kendi isimlerini taşıyan ve amaçlarına uygun olarak mobil uygulamalar geliştirmektedirler. Bunu yapmalarının sebebi, müşterilerine dışarıda olsalar bile rahatlıkla hizmetlerinden faydalanabilme imkanını sunmaktır. 

Örneğin bir bankacılık firması, geliştirmiş olduğu mobil uygulama sayesinde müşterilerine tüm bankacılık faaliyetleri için tek tuşla işlem gerçekleştirme olanağını sağlayabilir. 
Yani müşterilerin bankaya kadar gitme zorunluluğu ortadan kalkmış olur ve en nihayetinde müşteri memnuniyeti sağlanmış olur.