Pazarlama Sürecindeki Etkileşimi Arttırma Yolları

Etkileşim pazarlama, günümüz tüketicileri ile bağlantı kurmak için sosyal medya pazarlama çabalarınızı canlandırabilir ve geliştirebilir. Bazı taktiklerin dahil edilmesi, şirketinizin uzun vadeli başarısı için büyümesini hızlandırabilir.

Sosyal medya stratejinizde etkileyici pazarlama da dahil olmak üzere nasıl başlanacağı konusunda 3 yöntem vardır.
sosyal medya pazarlaması

#1 Niyetiniz belli olsun

Etkileşim kampanyanıza başlamadan önce neyi başarmak istediğinizi bilmeniz en önemlisidir, bu nedenle çabalarınız bu hedefi gerçekleştirmek için odaklanmış olmalıdır.

Marka bilinirliğini arttırmak mı istiyorsunuz? Potansiyel müşterilerinizi büyütmek mi istiyorsunuz? Satışlarınızı mı arttırmak istiyorsunuz?

Amacınız ne olursa olsun, niyetinizi önceden belirleyerek, içerik stratejinize netlik kazandırmalısınız ve daha sonra etkileşimde bulunanlar ile nasıl iletişim kurulabileceğinizi göreceksiniz.

#2 Doğru Etkileşim Sağlama

Etkileşim pazarlaması'nın belirgin avantajları olmasına rağmen, doğru şekilde çalışmamanız durumunda tamamen boşa bir yatırım haline gelir.

Seçimlerinizi Facebook etkileşim veya Instagram takipçi sayılarına dayandırmak yeterli bir çalışma şekli değildir. Etkileşimde bulunan kişinin markanıza ve hedeflerinize en uygun seviyede olmasını sağlamak için daha derine inmek zorundasınız.

Doğru çalışma biçimini seçerken kendinize sormanız gereken beş soru:

Alakalılık - Sosyal medya içeriği mesajınız ve markanıza uygun mu? Ne tür bir etki yarattığına dair bir fikir edinmek için içeriğinizi sürekli gözden geçirin.

Katılım - Paylaştığınız içeriğe olan ilgi ne kadar? İnsanlar içeriğinizi beğeniyor, beğendiğini paylaşıyor mu? Takipçileriniz içeriğinize tepki gösteriyorsa katılım seviyeleri belirleyici bir faktör olacaktır.

Erişim - Paylaştığınız içeriğin erişimine göz atıyor musunuz? İçeriğiniz ne kadar etkili ve ne kadar insan tarafından görüntülenmiş? Bu erişim metriğine dikkat etmeniz gerekiyor.

Sıklık - Sayfanızda ne sıklıkla yayın yapıyor sunuz? Takipçilerinize, günlük olarak yeni ve düzenli içerik sunulması durumunda geri dönüşümler ve sayfanızı beğenme oranları artacaktır.

Özgünlük - İçeriğiniz ne kadar özgün? Orjinal kullanım veya bir ürün veya hizmetten bahsedilen kişisel hikayeler, deneyimler doğrudan ürün değerlendirmelerinden daha güvenilirdir. Takipçiler için son derece ilgi çekiyorlar ve diğer insanlara tavsiye edilme oranınız artıyor.

#3 Olağanüstü İçerikler Paylaşın

Seçmiş olduğunuz bir etkileşim sağlayabileceğiniz konu ile alakalı, takipçilerinizle paylaşabileceğiniz olağanüstü içerik paylaşmanızın zamanı geldi!

İyi haber şu ki, hali hazırda mükemmel etki yarattıkları ana konu budur. Bu nedenle amacınıza bağlı olarak, onlara ürünlerinizi verebilir (veya hizmetlerinizi, deneyimlerinizi) vurgulayarak takipçileriniz ile paylaşabilirsiniz. Bu şekil de özgün ve samimi içerik paylaşmanız, marka bilinirliğinizi arttıracaktır ve markanız samimi bir görünüme sahip olacaktır.

Sonuç

Güçlü bir sosyal medya etkileşiminden bir destek, markanıza ve sosyal varlığınıza inanılmaz bir değer katabilir. Etkili bir içerik kampanyanız, sosyal takipçilerinizi geliştirmenize ayrıca marka bilinirliğinizi arttırmanıza ve satış odaklı potansiyel müşterilerinizi arttırmanız için yardımcı olacaktır.