Şirket Misyonunun Geliştirilmesinde 4 Önemli Adım.

Şirket Misyonunu Geliştirme Teknikleri.


"Yaptığımız şey, rakiplerimizin yaptıklarından çok farklı değil ve açıkcası onlar kadar iyi."

Buna benzer bir açıklama yapan birden fazla müşteri ile planlama angajmanlarını başlattık. Şimdi, sizi gerçekten bir şirket olarak neyin ayırt ettiğini ve bunun hakkında nasıl konuşabileceğinizi düşünmek biraz düşündürücü olabilir, ancak bu çözümlenmesi gereken kritik bir sorundur.

Peki ya neden? Çünkü bunu anladıktan sonra işinizin her yönü için daha kontrol sağlayabilir ve çözümlere ulaştırabilirsiniz. Ayrıca tüm ekibinize inandığınız ve kendinize güvendiğiniz konu ve fikirler hakkında çok daha kolay anlaşılabilir  bilgiler sağlaya bilirsiniz.

Rakamlar veya iş odaklı olan satışlar ne olursa olsun, satışını yaptığı ürünler veya hizmetlere inan ve satış yapabileceğine inanan şirketler her zaman sektöründe çok daha iyi performans sergiledikleri görülüyor.
Akıllı iş uygulamaları ve planları söz konusu olduğu zaman, şirket kültürünün köklü  olması ve herkesin şirkete, müşterilerine ve çalışanlarına ne kadar önem verdiğinin ayrıca ortak hedeflere inandıklarının fikrinden kaynaklanıyor demektir.

Southwest Airlines, USAA, Whole Foods ve Apple gibi şirketler akıllı iş planları ile ve bunların birleşimi sayesinde ayakta durabilmeleri konusunda sağlam bir inanç ile diğer benzer şirketlerden çok daha iyi performans gösterdiler. Aslında "Kurumsal Kültür ve Performans" adlı kitapta yazarlar John Kotter ve James Heskett, on yıldan uzun bir süredir, kültürü ortak bir amaca yönelik ve inancı kucaklayan ayrıca teşvik eden şirketlerin, bir faktörle hisse senedi fiyatlarındaki eşdeğer şirketlerden daha iyi performans sergilediklerini göstermektedir.
  

1. Vizyonunuzu Geliştirin.


Şirket Misyonunu Geliştirme Teknikleri
Yukarıda bahsedilen başarılı tüm şirketlerin güçlü ve vizyon sahibi liderleri vardır. Mükemmel bir lider, fikirlerine güven kazandırma, şirkette çalışanlarına karşı bir sevgi ortamı yaratan ve ilham verme yeteneğine sahip ayrıca misyona kararlı bir şekilde inanmaya ve herkesin doğal olarak daha fazlasını yapmak isteyeceklerine motive etme yeteneğine sahip olması için bir armağana sahiptir.
" Bir kimseyi, sevindirmek, mutlu etmek için karşılıksız olarak verilen şey." yani motive etmelisiniz.

Southwest Airlines, 40 yılı aşkın bir süredir karlı ve bu şekilde başarılı iş hayatına nasıl baktığını derinlemesine bir örnek olarak belirtti. Kurucusu olan Herb Kelleher, şirketini taklit eden girişimler için şöyle dedi;

" Bütün fiziksel şeyleri satın alabilirler. Satın alamayacağınız tek şey, bağlılık, sadakattır. "

Müşterileriniz, şirketinizdeki kişilerin, firmanıza adanmışlığını, bağlılığını ve sadık olduğunu anlaya biliyormu? Ozaman, yalnızca basit pazarlamadan daha fazlasını başarmışsınız demektir.

2. Şirketinizin Hikayesini Oluşturun

Şirketinizin Hikayesini Oluşturun
Sizi neyin farklı kıldığından emin değilseniz, anlamaya ve yazmaya devam edin. Şirketiniz için sadece ne yaptığınızı düşünmek yerine, sizi diğerlerin'den benzersiz ve farklı kılan şeyin ne olduğunu anlamaya çalışın. Rakiplerinizin yaptıklarından daha iyi neler yapıyorsunuz? Bunları herkesten farklı nasıl yapıyorsun? İnsanları şaşırtabilecek şeylerin ne olduğunu düşünüyor musun?

 Misyon ve Vizyon ifadesi oluşturmak istemiyorsanız bizce ilk önce bir iyi düşünün deriz. Bazı şirketler bu tarz misyon ve vizyon ifadeleri ile uğraşmazlar veya bunları misyon ve vizyon olarak adlandırmazlar. Ancak bilmeniz gereken şey, bu davranışınızı oluşturmak (kitlelere ilham vermek için, kendi adınızı duyurmuş olabileceğiniz anlamına gelir.) Ve daha sonra, şirketin tamamının aynı fikirde olduğunu garanti altına almaya yarayacaktır. ( Tüm şirketin ve çalışanlarınızın misyon ve vizyonunuza bağlı olduğundan) emin olabilmenizin en iyi yollarından birisidir.

İşte Apple'ın inandıkları şeylerin bir kaç örneği:

" Harika ürünler yapmak için dünyanın karşısında olduğumuza inanıyoruz ve bu değişmiyor. Yeniliklere sürekli odaklanıyoruz. Komplekslerimize değil, basit olan şeylere inanıyoruz. "
Apple'da insanlar Kool-Aid'i içiyorlar. Başarılılar, çünkü hepsi gerçekten yaptıkları işlere ve misyon ayrıca vizyonlarına inanıyorlar. 

3. Doğru İnsanlarla Çalışın

Doğru İnsanlarla Çalışın
İnsanları bir şeylere inanmaya zorlayamazsınız, tıpkı sevinç veya sahiplik anlayışı icat edemediğiniz gibi. Ancak bu özellikler şirketinizin genel başarısı için kritik önem taşır.

Göreviniz ve amacınız açıksa, adaylarınızın bu misyonu ve amacı paylaştıklarını değerlendirmek için işe alma sürecinizde bir yol bulun. Ve birileri ne kadar yetenekli olursa olsun, sizinle aynı düşüncelerde olmadıklarını düşünüyorsanız, onları işe almayın. O kişi size bir çok fayda sağlayabilir, ancak şirketiniz onun için yararlı olmayacaktır. Vizyon ve Misyon düşünceleri farklı olan kişiler şirketinize, uyum sağlayamaz ve yararlı olmayacaktır. Şirketinizin misyonunu ve vizyonunu zedeleyebilir ayrıca, daha kötüsü diğer çalışanların akıllarını karıştırabilir. 

Amacınızla ve şirket zihniyetinizle mükemmel bir uyum olanı bulmak, sizi iyi hizmet üreticilerinden ve diğerlerinden üstün olabilmeniz için daha fazla fırsat tanır. Bunlar, şirketiniz ve idealleri yönetim tarzında ayrıca felsefeleri için ağızdan pazarlama ürünüdür. Bu insanlar şirketiniz ile uyumlu çalışacak ve aynı düşüncelere sahip olan insanlar her zaman şirketinizi ve müşterilerinizi anlayabilen kaliteli insanlardır.

Ayrıca mutlu çalışanlar sayesin de, diğer insanlarda sizinle çalışmayı tercih eder bu kadar basit. Çalışanlarınızla ilgilenmeyi ve onlara değer verip mutlu etmeyi'de aklınız dan çıkartmayın. Onlar birer iş makinası değil, onlar sizin şirketinizi ayakta tutan en değerli varlıklarınızdır.

Doğru insanları seçmek zor ve zaman alabiliyor bu konuda hem fikiriz, ancak yanlış insanları seçmek daha da zor, personel ve şirketin morallerini ayrıca tüm şirket kültürünü sarsabilir.

4. Pazarlama Kampanyalarınızı Uygulayın

Pazarlama Kampanyalarınızı Uygulayın
Öyleyse, şirketinizin kültür ve amaçlarına sahip olduğunuza göre, gerçek pazarlama programlarınız söz konusu olduğu zamanlarda neler yapıyorsunuz? Bunu kelimenin tam anlamıyla, yöntemsel olarak pazarlama stratejinizin ve taktiklerinizin her zaman üzerinden geçin ve kendinizi, şirketinizi daha da geliştirin.

Bazen kurumsal görmemizi ve misyonunuzu web sitenizde paylaşmak gibi doğrudan uygulanabilecek şeyler vardır. Diğer zamanlarda, bir müşterinin mağazanıza girerken veya bir satış görevlisiyle konuştuğunda olumlu bir etki alabilirse, etkilendiği için ürün ve hizmetlerinizi alır. Her iki durumda da, her pazarlama biçiminde yayın bir pazarlama hissi ve duygusu olmalıdır yani müşterinize pazarlarken ürünü hissettirmelisiniz ve o ürünü almaları için pazarlama duygusunu samimi bir şekil de ortaya çıkartmanız gerekiyor.

Bunu düşünceli, metodik bir biçimde yapmak şirketinizin öne çıkmasına yardımcı olacaktır. Yalnızca bildiklerini veya yaptıklarını değil, gerçekten inandığınız şeyleri yaparsanız bunları başarıcaksınız. Bu kapasite, pazarlama mesajınızı alakalı kitleye ulaştırmak için çok fazla önemli bir konudur.

Gerçekten ne yaptığına inanmazsan başarılı olamazsın, misyon ve vizyon belirle bu yola inanarak pes etmeden devam et ve başar.  Ancak bir mesajın, vizyonun, misyonun etrafında çalışanlarınızla toplanın  iş hedeflerinizi ve olması gerekenlerin hepsini çalışanlarınız ile paylaşarak belirlediğiniz misyon ve vizyonunuza uygun bir şekil de ilerlemesini sağlayın daha sonra güçlü ve amaçlı bir pazarlamaya sahip olun.