Sosyal Medya Analizi İçin 5 Önemli Fikir.

Sosyal Medya Ölçümleri Hakkında 5 Önemli Konu

Pazarlamacılardan %60'tan fazlasının, sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda ROI'yi ölçmenin ana zorluk olduğunu söylediklerini biliyor muydunuz?

Sosyal medya pazarlaması, markanızı hedef kitlenin önüne çıkartmanın harika ve uygun maliyetli bir yoludur, ancak pek çok marka etkisini ölçme konusun'da hala mücadele etmektedir. Bu nedenle, markaların analiz metriklerine güvenmesi ve sosyal medya pazarlamacılığının somut iş değerinin artıp artmadığını tam olarak anlamamaları oldukça yayın bir durumdur.

Bu şaşırtıcı istatistiklere bir göz atın; 

  1. Pazarlamacıların %56'sı başarı göstergesi olarak yalnızca etkileşim metriklerine güvenmektedir.
  2. %21'i sosyal medyadan gelen değeri kanıtlamak için dönüşüm verilerine odaklanıyor.
  3. Pazarlamacılardan %33'ü sosyal medya çabalarını iş hedeflerine bağlamada zorluklar yaşadıklarını söylüyorlar.
  4. Pazarlamacılardan %10'dan azı sosyal medya temelli gelir miktarını değerlendirebileceklerini söylüyor.
 Peki ozaman, sosyal medya ile ölçülecek en önemli şey nedir? Her öğe kendi değerine sahiptir ve her birinin önemi kampanyanıza ve işletmenize göre olacaktır, sizi doğru yola sokmanıza yardımcı olmak için ölçülecek beş önemli sosyal medya metriği'ni burada bulabilirsiniz. Hadi, bakalım neler yapabiliriz.?

sosyal medya analizi

1. Topluluk Büyümesi

Her ay düzenli olarak, takipçilerinizi analiz etmek ve her ay ne kadar daha fazla takipçinizin olduğunuzu anlamak iyi bir yöntemdir.

Teorik olarak sahip olduğunuz toplumsal takipçilerin sayısı ne kadar fazla olursa, içeriğiniz de o kadar çok kişiye ulaşır ve çok daha kazanırsınız. Sosyal topluluklarınızı (takipçilerinizi) büyütmek, içeriğinizin görünürlüğünü artırmasına yardımcı olur ve sosyal reklamlarınızı biraz daha düşük maliyetli hale getirir.

Sosyal kanıtı'da göz önüne almanız gerekiyor. Yani sosyal kanıt diye adlandırdığımız olay, takipçilerinizin fazlalılığı, işiniz için oldukça önemli. İnsanlar hesabınızı ziyaret ettiğin de fazla takipçi olduğunu gördüğün de bu markanızın beğenildiğini ve markanızın otoriterisini arttırır.

Topluluğunuzu büyütürken, tamamen doğal olarak takipçilerinizi çoğaltın. Sahte takipçiler satın almak markanıza yardımcı olmaz ve uzun vadede sizi aptalca göstericektir. Kendinizi kandırmanıza gerek yok!.

Toğluluğunuzun büyümesi stratejiniz için önemliyse, toplumsal reklamcılığa biraz yatırım yapın ve bilerek doğru bir şekil de hedef kitlenizi seçerek reklam yapmayı deneyin.

2. Gösterim ve Erişim 

İzlenimler ve erişimler, hak ettikleri saygıya ulaşamayan iki metrik biçimidir. İçeriğinize (erişime) sunulmakta olan kişilerin miktarı ve içeriğinizin sunulma süresi (gösterimler), içeriğinizin performansı hakkında çok şey gösterebilir.

Sosyal haberlerde kullanılan algoritmalar, hangi içeriği kimin gördüğünü belirtir; dolayısıyla, bu görünürlük metriklerinde hızlı bir düşüş, içeriğinizin algoritmalarla örtüşmediğini ve dolayısıyla insanların yanıt verdiğini gösterebilir. Sosyal medya reklamı yayınlıyorsanız, reklamlarınızın yayınlanmasını sağlamak ve reklamlarınızın tıklama oranınıza bakarak ilgi çekici olduğunu belirlemek için bu metriklere referans vermek isteyeceksinizdir.

İzlenimler ve Erişim, takip etmeniz gereken önemli metriklerdir, çünkü içeriğinizi kaç kişinin gördüğünü bilmiyorsanız, bu içerik tarafından oluşturulan etkileşim miktarı hakkında hiçbir bağlamınız yoktur.

Örneğin, 1000 gösterime 25 etkileşim elde etmek, 10,000 gösterimle 25 etkileşim elde etmekten çok daha farklıdır. Görünürlük ölçümleri fikir oluşturmaya yardımcı olur.

sosyal medya haberleri

3. Görevler

Etkileşimler muhtemelen sosyal medya pazarlaması için en çok takip edilen metriktir. Hepimiz rakibimizde en çok görev alanla marka olma konusunda takıntılı bir halde kalırız.

Bizi yanlış anlamayın, iş bağlantıları harika ve ölçülmeli, ancak işiniz için gerçek değeri kullanıp kullanmadığını da değerlendirmeniz gerekiyor. İşinize ilham vermeyi amaçlayan içeriğin yayınlanmasıyla elde edilebilecek çok az ölçülebilir değer bulunduğunu düşünüyoruz.

Elbette, etkileşimler erişiminizi genişletmeye yardımcı olur, ancak onları genel başarı göstergesi olarak kullanmamak önemlidir. İçerik stratejinizin sosyal topluluğunuz için çekici olup olmadığını ve markanız için ticari kazançlar yaratıp yaratmadığını gerçekten öğrenmek için bir etkileşim ve d iğer ölçümlerin (örneğin, web sitesi ziyaretleri) olmasını istersiniz.

4. Web Ziyaretleri

Web sitesi ziyaretleri, sosyal medya stratejinizin ekstra yolda ilerleyip ilerlemediğini size bildirir ve kullanıcılarınızın markanız hakkında daha fazla bilgi edinmek için onları web sitenizi ziyaret etmesini ister.

Web sitesi ziyaretlerini ölçmek, sosyal stratejinizin genel dijital pazarlama çabalarınıza nerede uyduğunu belirleyebilmek için çok önemlidir. Ayrıca, sosyal trafik ziyaret ettiğiniz sayfaların miktarına, sitenize ne kadar zaman harcadıklarına ve daha fazlasına bakarak daha fazlasını öğrenebilirsiniz. Harika, kullanışlı bir veri elde edebilirsiniz.

sosyal medya analizi nasıl yapılır

5. Dönüşümler

Pazarlamacılar, sosyal medya çabalarını ölçebilen %10'dan daha azıyla dönüşümleri ölçmek, başlamak için mükemmel bir yer.

Tartışmaları sosyal medyadan tıpkı Google Analytics'teki herhangi bir trafik kaynağında olduğu gibi ölçmenizi öneririz. Unutulmaması gereken bir diğer nokta da Google Analytics'in her zaman bu analizlerin tamamını anlatmamasıdır. 

Şu anda, Google Analytics son tıklama dönüşümlerini ölçmektedir, yani dönüşümün hemen yapılmasına neden olan trafik kaynağını anlık olarak almaktadır. Ortalama internet kullanıcısı, sitenize gelmeden önce diğer siteleri gezer, dolayısıyla birisinin doğrudan sosyal içerik bölümüne cevap verdiğini ve dönüşümünü görmek çok nadir bir durumdur. Bu nedenle sosyal medya siteleri genelde dönüşüm için hak ettiklerinden daha az ücret alır.

Sosyal medya çalışmalarınıza dönüşümler başlatabilmeniz için Google Analytics'i kullanmanızı öneriyoruz. Bu  beş konuyu ayda bir ölçerseniz, sosyal medya pazarlamasının markanız için iş sonuçları üretme biçimini görmeye başlayacaksınız.