Facebook'a ait olan WhatsApp, kullanım durumunu artırtmak ve potansiyelini artırmak için görünen yeni bir görsel gelişirme özelliklerini bugün başlatıyor.
TechCrunch tarafından bildirildiğine göre, WhatsApp resim filtreleri, cevap kısayollarını (yayın içi belirli iletilere daha etkili tepki veren) ve albümleri ekliyor ( fotoğraf ve videoları yeni bir karo düzenine göre gruplandırıyor).
Özellikler, diğer sosyal platformlarda sunulanlarla kıyaslandığında benzer niletiğinde olmayabilir ancak belirtildiği gibi, amaç WhatsApp kullanım durumunu basit mesajlaşmanın ötesine götürerek ve böylece Facebook'un uygulamanın 1.2 milyar kullanıcısından daha iyi para kazanmasını sağlamak.
Ayrıca WhatsApp işlevselliğinin genişlemesi, Facebook için rekabeti engellemek için önemli bir araç daha sunuyor.
Facebook'un Snapchat'ın etkisini azaltmaya yönelik stratejisinin önemli bir öğesi olan Snapchat'ın bir şans vermeden önce benzer özelliklerini dış pazarlarda başlatarak Snapchat'ın küresel erişimini kısıtlamaya çalışması'da ayrı bir tartışma konusudur.
Aslında, Facebook'un Spanchat'ın özellikleri olan hikayeler ve video maskeleri gibi özelliklerini sunmasından dolayı'da anlayabilirsiniz. Yanlız Facebook'un kullanıcı kitlesi oldukça büyük olduğu için, bu özellikler ile Snapchat'den daha popüler olması göz ardı edilemez bir durumdu. Anlayacağımız gibi, Snapchat özelliklerini kendi uygulamalarınıda eklemesinin amacı Snapchat'ı bir tehdit olarak görmesi ve Snapchat'ın tüm çabalarını bastırmak isteyişini anlayabilirsiniz.
Tabiki bu özellikler, Facebook'un ulaşım ve kullanıcı kitlesi açısından oldukça eşsiz, yalnız Facebook, Messenger veya Instagram haricinde bu çabalarını uygulaması WhatsApp'ı gerçek kozu olarak oynamasıdır.
Gördüğünüz gibi, WhatsApp Messenger'ın olmadığı neredeyse her yer ülkede büyük bir beğeniyle karşı karşıya bulunuyor. Ayrıca Facebook'u bir çok insanın farkettirdiğinden daha geniş bir kitle haline getiriyor.
Bu nedenle, WhatsApp'a yeni güncellemeler çok önemlidir. Evet, bazılarınız için oldukça gereksiz gelebilir veya önemsemeye bilirsiniz ancak kullanıcı davranışlarını geliştirmeye yöneliktir; tüm kullanıcılar artık WhatsApp'ı sadece mesajlaşma uygulaması olarak görmek istemiyor, Son zamanlarda sıkca yapılan güncellemeler de bunun belirtisidir, artık WhatsApp fotoğraf paylaşmak, video paylaşmak, filtreler ve video maskeleri paylaşmak için de ayrı bir platform haline dönüşmüş bulunmaktadır.
Her yeni özellik, WhatsApp deneyimine daha fazla katkı sağlıyor ve Facebook'un yükselen çekişme ve pazar payı yerinde belirttiği gibi, Snapchat bu pazarlarda baskıya girdiyse, kullanıcıların geçiş yapmasına zahmet etmeyeceği anlamına gelebilir zaten hepsini kendi seçtikleri mevcut uygulamada yapabiliyor olacaklar.
Özellikle WhatsApp ağırlıklı pazarlarda kullanıcılara ulaşmayı arayan markalar için bu ana yaklaşımdır, oysa sonunda da WhatsApp reklamlarını ve işletme seçeneklerini diğer ürünlerine entegre edeceklerini belirtmemiz gerekiyor.
Son aylarda, Facebook bu yenilikler için çalışmaktadır ayrıca Facebook ve Instagram iş seçeneklerini entegre ederek, tek bir platform üzerinden kolayca yönetebileceği bir yer haline getirdi. Yani bu tarz işletme profili gibi özellikler + sponsorlu reklam yayınlamayı Facebook üzerinden yapabiliyorsunuz.
WhatsApp'ı da yakın zaman içerisinde, Facebook'a entegre ederek, WhatsApp'da reklam gösterimleri yapıcağını biliyoruz.
WhatsApp'ın bu listede yer alması çok fazla uzun sürmeyeceği kesindir. Potansiyel olarak kullanıcılarını büyüten ve çoğaltan Facebook son hamlesini ise, WhatsApp üzerinden yapacağının farkında olmalısınız.