Google Analytics'e Doğal Dil Sorguları Ekledi.

Google Analytics, veri altın madeni ve birçok dijital pazarlama sürecinin belkemiğidir. Ancak,pek çok bakış açısı mevcut olduğundan en uygun noktaları bulmak zaman zaman zor bir hale dönüşebiliyor.

Bu veri kullanımıyla ilgili araştırma raporlarında tekrar eden bir şablon olmuştur, geçen yıl IBM'den yapılan bir araştırmada pazarlamacılardan sadece %3'ün müşteri verilerinden türetilen analizlere "mükemmel" olarak hareket etme yeteneklerini sınıflandırdığı görülürken %54'ü ya bunu etiketliyor.

google analytics güncelleme

Evet, sosyal medya ve sayısal kanallar bize verilere ve bilgilere her zamankinden daha fazla erişme imkanı sağladı, ancak çevrimiçi alanda hızlı bir değişim hızıyla birçok işletme devam etmek için uğraşıyor, bu durum özellikle yok olan küçük işletmeler için geçerli bir hale dayanıyor. Bu analiz için veri uzmanları kiralama kapasitesi oldukça yüksek oluyor.

Google bunun farkında ve bunu çözmek için oldukça yoğun bir şekil de çalışıyor.








Google, kullanıcıların ilgili bilgileri hızlı ve kolay bulmalarına yardımcı olacak yeni bir doğal dil sorgu işlemi ekliyor. Veri çevirisiyle ilgili tüm sorunları çözemez, elbette sormak için doğru soruları bilmelisiniz ancak reklamı açıkladığı gibi yaparsa kesinlikle çok yardımcı olabiliceğini düşünüyoruz.

Güncelleme, geçen yıl işaretlendi ve Google'ın Google Analytics'in işlevselliğini arttırmak için Google'ın daha geniş kapsamlı çabasının bir parçası olduğunu söyleyebiliriz. Geçtiğimiz Eylül ayında, önemli ölçümlerin tümünü üstünüzde tutmanıza yardımcı olmak için Google Analytics verilerinizdeki dalgalanmaları ve değişiklikleri vurgulamayı amaçlayan Automated Insights'i eklediler.

Google Autho

Google ayrıca, Google Analytics'in düzenini nisan ayında güncelleyerek, aracın daha kolay kullanılmasına odaklandı.

google autho

Bu yeni seçenek, bu değişiklikler üzerine kuruludur; doğrudan soruları sorma özelliği, uygulamanın hem masaüstü hem de mobil sürümlerinden erişebilen Google Analytics Intelligence'inin bir parçası olduğunu bilmeniz gerekiyor.

Peki Google Analytics'den ne isteyebilirsiniz? Google, göz önüne almanız gereken olası soruların bir tablosunu sağlamıştır.

Google soru cevap

Google, çevrenin içeriğine bağlı olduğu için sistemin tüm bu sorunları yanıtlamaya bileceğini söylüyor ancak sistemin kullanıma göre geliştirilmesi ve yükseltilmesi için çalışıyorlar. Dolayısıyla, teorik olarak zaman içinde daha fazla bağlam sağlayabilmelidir.

Bu iyi bir güncelleme ve kuşkusuz daha bilinçli kararlar almak isteyen birçok dijital pazarlama yöneticisine veya kritik veri geçişlerinin güncel özetlerine yönelik daha doğru bilgilere sahip olmak için kullanışlı olacaktır. Google Analytics verilerini çeşitli sosyal platformlardaki verilerle birlikte kullanmıyorsanız, hem maliyet hem de gelir açısından sürecinizi optimize etme ve geliştirme fırrsatını kaçırırsınız. Doğru unsurlarla odaklandığınız'dan ve kullanıcı yaklaşımlarına uygun olarak geliştiğinden emin olmak için performansınızı sürekli olarak analiz edip değerlendirmeniz gerekiyor, bu gün içindeki çeşitli görevleriniz arasında yapmak zor olabilir.

Umarız Google'ın yeni Analiytics seçenekleri süreçteki sıkıntıların bir kısmını alır ve anlık yaklaşımlara dayanan daha mantıklı, hesap verebilir eylemler önerecektir.