Küçük İşletmenizde kaçınmanız gereken 5 Pazarlama Hatası

 İşletmelerin Yaptığı 5 Pazarlama Hatası


Hangi sektörde olursanız olun, pazarlama işinizi yükseltebilir veya düşürebilirsiniz. Bu nedenle markalar etkili bir pazarlama planı hazırlamak için çok fazla zaman harcıyorlar, ancak pazarlamanın başarısını yalnızca akıllı planlamaya ve doğru şeylere dayandığına inanıyorsanız, yaptığınız hatarın ne olduğunu söylememize izin verin.

Pazarlamada başarılı olmak için ne yapmanız gerektiğinin yanı sıra ne yapmamanız gerektiğine ilişkin derinlemesine bilgiye sahip olmanız gerekiyor. Zayıf olduğunuz ve hata yapmak için çok sınırlı bir markanız olduğu için bu özellikle küçük işletmeler için geçerlidir.

Aşağıda her küçük işletme pazarlamacısının çabalarıyla optimum verimliliği sağlamak için kaçınması gereken en yaygın pazarlama hatarından beşini sıraladık.

Küçük İşletmenizde kaçınmanız gereken 5 Pazarlama Hatası

1. Herkese yönelik hedefleme (REKLAM)

Çoğu e-ticaret pazarlamacısının yaptığı bir numaralı hata, her gelen ziyaretçiyi yeniden hedeflemesidir.

Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun, her ziyaretçi sitenize alışveriş yapma niyetiyle gelmez. Baymard Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmada, ABD çevrimiçi alışveriş yapanların %58,6'sı alışveriş sepetini terk etti çünkü satın almaya hazır değillerdi sadece göz atıyorlardı, bu durumda çoğu kullanıcı ürüne göz atarken ödeme yapmak için ödeme sayfasına geçmeden bile siteden ayrılmıştı.

Bu kişileri, çoğu ürününüzü satın alma konusunda gerçek bir ilgi göstermediğiniz yeniden hedefleme çabanıza dahil ediyorsanız,  ekonomik kaynaklarınızı boşa harcıyorsunuz demektir.

Sanki boş bir evin kapısını çalmak gibi birşey olduğunu söyleyebiliriz, ne kadar bağırırsanız bağırın kimse kapıyı açmaz çünkü boşa çaba harcıyorsunuz. Bu hataya kesinlikle düşmeyin.

Bunun yerine, gelen ziyaretçilerin kaç sayfayı görüntülediklerini ne kadar zaman harcadıklarını ve hangi ürün kategorilerini ziyaret ettiklerini vb. uygun gördükleri kategorilere göre farklı gruplara ayırın ve buna göre yeniden hedefleme yapın.

Yeniden hedefleme bütçenizi, tek bir kategori sayfasını kontrol etmeden birkaç saniye içinde ana sayfanızdan ayrılan ziyaretçilerinize harcayın. Her ziyaretçinin hedeflenmesi, mutlaka gerilirlerinizi artırmayacak, sadece maliyetlerinizi artıracaktır bu yüzden bunlara dikkat ederek, Google Analytics'i kullanarak sitenizi analiz edin.

2. Sosyal Medya Pazarlamasına Yatırım Yapmada Başarısızlık

Sosyal medya, işinizi modern pazarda pazarlamak için kullanılabilecek en güçlü araçlardan birisidir, ancak üç küçük işletmeden  ikisi (%68)'lik kısmı hala sosyal medya pazarlamasını ciddiye almamaktadır. Peki ya neden? Şaşırtıcı olmayana bir şekilde, küçük işletmelerin sosyal medya pazalarmasına yatırım yapacak zaman ve ekonomik kaynaklara sahip değiller. Peki bu sorunun üstesinden nasıl geleceksiniz?

Sosyal medya stratejinizi nasıl geliştireceğinize dair çok sayıda konu var, ancak burada etkili bir sosyal medya pazarlaması stratejisi oluşturmak için gereksinim duyduğunuz temel kurallar şunlardır:

1. Kitlenizi tanımlayın.
2. Aynı anda tek bir platform üzerine odaklanın.
3. Başarı metriklerini seç.
4. Metriklerinizi analiz edin.
5. Bir sosyal medya pazarlaması planı oluşturun ve uygulayın.

Facebook'un reklam uzmanı Mari Smith'e göre :

" Sosyal medya başarısının sırrı, ilk olarak bir üye gibi düşünmek ve hareket etmek ve ikinci bir pazarlamacı olmaktır. "

3. Tek Taraflı İçerik Oluşturma Üzerine Yoğunlaşmak

PQ Media'nın Global Forecast'ine göre içerik pazarlaması 2019 yılına kadar 50 milyar dolarlık bir endüstri haline gelecek. Neredeyse her pazarlamacı içeriğe giderek daha fazla harcıyor ancak pazarlama bütçenizin içerik oluşturmada önemli bir bölümünü harcamak, paranızın karşılığını vermek zorunda olmayacaktır.

Bunun yerine, Diamond Candles gibi markalar, kullanıcı tarafından üretilen içeriği kullanarak daha iyi gelirler elde ediyor!.


Bu sene içerik pazarlamacısından daha iyi sonuçlar almak isterseniz, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğinizi kullandığınızdan emin olun.


4. Satın Alma Üzerine Bütün Pazarlama Bütçenizi Harcamak

Analizlere göre yeni müşteriler edinmek için pazarlama bütçenizi harcamak felaket bir durum. Web trafiğinizin yalnızca %2'sinin ilk ziyarette dönüşüm sağladığını biliyor muydunuz ?

İnsanları sitenize getirirken ne kadar çaba sarf ettiğiniz önemli değil, çoğu insan kısa sürede gelir ve gider ayrıca siteniz iyi optimize edilmiş olsa bile bunları potansiyel müşteriye dönüştüremezsiniz.

Bunu söyledikten sonra, pazarlamacıların kaynaklarını harcamayı bırakmasını gerektiğini önermiyoruz, ancak pazarlama bütçelerinin önemli bir kısmını  geri dönüşüm olarak yükseltebilirler. Yeni müşteriler edinme maliyeti, eski müşterileri elde tutma ile karşılaştırıldığında çarpıcı bir biçimde yüksektir. Mevcut bir müşteri tutmaktan çok yeni bir müşteri edinmek için 6-7 kat fazla ücret alınır. Ayrıca, mevcut bir müşteriye satış olasılığı %60 - %70 iken, yeni bir müşteriye satış olasılığı sadece %5-%20 arasındadır.

Karlı büyeminin yolu, aynı zamanda kazanma ve üzerine yoğunlaşmaktır.

 5. Verileri Kullanmamak

İşte en çok gördüğümüz hata; veriler (analizler) yok sayılıyor. Her çevrimiçi işletme şu günlerde veriyi topluyor olsa da, bu bilgilerden yararlanmaya gelince çok az insan bunu yapıyor ve daha az iş yapıyorlar.

unutmayın, ne kadar veri toplarken değil, önemli olan şey sizin bu verileri ne kadar kullanarak satış yaptığınızdır.

İş hedeflerinize göre en etkili, verilerinizi kullanarak üzerine yoğunlaşıp satışlarınızı artırmaya odaklanmalısınız.